eught Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det er tiden det tar for en data(pakke) å reise fra en pc til en annen og tilbake. Lenke til kommentar
torry Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 I millisekunder, antar jeg? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 I millisekunder, antar jeg? Ja Lenke til kommentar
jackson Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 ping er den lille røde knappen du har i panna som lyser rødt når du spør dumt! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 ping er den lille røde knappen du har i panna som lyser rødt når du spør dumt! :smile: Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 ping er den lille røde knappen du har i panna som lyser rødt når du spør dumt! Det finnes ikke dumme spørmsål, bare dumme svar. Mente du at det var et dumt spørmål? Hvis det; du er ikke god! Ellers; unnskyld meg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Du kan bruke ping (signal) til å sjekka internettkoblinger dvs du kan pinga serveren til VG,dagblad eller andre, og så får du en del parametere(informasjon) om nettlinjene mellom maskinen din og mottakeren. Dere andre; korriger meg hvis jeg tar feil ! Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Du kan bruke ping (signal) til å sjekka internettkoblinger dvs du kan pinga serveren til VG,dagblad eller andre, og så får du en del parametere(informasjon) om nettlinjene mellom maskinen din og mottakeren. Dere andre; korriger meg hvis jeg tar feil ! Hvordan gjør man det da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Gå inn i DOS ledetekst (cmd) og skriv f.eks "ping www.vg.no" Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 ping er den lille røde knappen du har i panna som lyser rødt når du spør dumt! :smile: Morsomt..ehh Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Eneklt forklart er Ping et program som sender ut en ICMP request og måler tiden fra den sender ut denne pakken til den mottar en ICMP replay. ICMP var vel egentlig beregnet som en test protokoll. Andre programmer som bruker ICMP er f.eks tracert Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 I millisekunder, antar jeg? ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 I millisekunder, antar jeg? ikke nødvendigvis. joda:) den teller alltid ms så vidt jeg vet, men er det f.eks. 1sec delay står det 1000ms ping Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 oj shit jeg trodde det stod 1 (en) millisekunder... hihi Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 ping er den lille røde knappen du har i panna som lyser rødt når du spør dumt! Det finnes ikke dumme spørmsål, bare dumme svar. Mente du at det var et dumt spørmål? Hvis det; du er ikke god! Ellers; unnskyld meg. Det finnes ikke dumme spørsmål eller svar, bare dumme folk... :wink: Lenke til kommentar
rakeme Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Litt merkelig at en person som ikke engang vet hva ping er plutselig skriver at han antar det måles i millisekunder. Hmmmmmz..... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Litt merkelig at en person som ikke engang vet hva ping er plutselig skriver at han antar det måles i millisekunder. Hmmmmmz..... Husker da jeg satt og spilte TO. Ping visste jeg ikke hva var, men fikk en enkel forklaring. Pingen min lå rundt på rundt 250 da (jeg spilte på modemlinje). Jeg prøvde så å stå tett inntil en vegg og skyte. Jeg oppdaget da at det var en liten forsinkelse, noe rundt 0,25 sekunder. Det var derfor ikke så forferdelig vanskelig for meg å anta at det var millisekunder. Synes absolutt ikke det var rart at han antok det. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Litt merkelig at en person som ikke engang vet hva ping er plutselig skriver at han antar det måles i millisekunder. Hmmmmmz..... De etterfølgende bokstavene ms gjorde nok susen. :wink: Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ping er den lyden du får når to ølflasker vert slått i saman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå