Gå til innhold

klarer ikke å legge inn redhat på hden....HJELP

Anbefalte innlegg

har fått ny harddisk, etter å ha formatert harddisken skulle jeg legge inn redhat. får det ikke til. hva skal jeg gjør? jeg setter inn cden med redhat på, men ingenting skjer. Han som formaterte hden brukte windows98 formaterings program, er det det som kan gjør det. Og vilken stasjon er egentlig cdromen? har prøvd å skrive fra a: til e: når jeg skriver a: og b: så får jeg beskjed om at den er ikke klar eller noe sånn :(

fikk en cd med driver på, skal jeg bruke den til noe.

hva må jeg gjør for at dette skal virke, har hatt datamaskinen par dager nå uten å kunne bruke den. har ikke wondows kun linux, får windows snart, men det begynner å irritere meg at jeg ikke får det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst bør det vel bemerkes at dette spørsmålet burde du kanskje heller stilt i ett LINUX forum, desto større sjangs at du får ett fornuftig svar.

Når du skriver at kompisen din brukte et win98 formateringsverktøy...mener du da fdisk......det er i såfall ubrukelig til Linux. Men på den annen side har det ikke noe å si fra eller til. all den tid nyere distribusjoner av Linux fixser oppsett av hd automatisk, så hva du hadde der tidligere har ingen betydning. Har du nyere bios som støtter boot fra CD-ROm desto lettere å installere, hvist ikke må du generer disketter som du klargjør systemet med før du installerer Linux.

Sjekk heller ett Linux forum så får du hjelp av personer som kan dette.

Og som kjenner RedHat skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...