Kennet_H Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei Skal da kjøpe meg anlegg til gutterommet. Rommet er lite 4*2,3m med skråtak. Skal brukes til pc ps3 og tv. De 2 fronthøytalarne kan ikke være større enn 105*43cm(hvor langt de går ut er ikke så farlig) Musikken jeg hører mest på er hiphop. Men kommer til og brukes mest til film. vil ha noe med skikkelig trøkk i. Har ikke noe fra før så trenger høytalere forsterker og effektforsterker. Må kunne ha tilkoblings muligheter til ps3 pc og tv. Har egentlig ikke et fast budsjett men vil helst ikke bruke mere enn 8000. Hvor kraftige høytalere og forsterker trenger jeg engentlig til et så lite romm for og spille brukbart høyt? Setter storpris på alle hjelpsomme svar Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hm.. Hiphop.. film... Vet ikke jeg.. Hva legger du mest vekt på? Bass? god krystallklar diskant? Hvis det du legger mest vekt på er masse trøkk så ville jeg ha anbefalt Cerwin Vega Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Hm.. Hiphop.. film... Vet ikke jeg.. Hva legger du mest vekt på? Bass? god krystallklar diskant? Hvis det du legger mest vekt på er masse trøkk så ville jeg ha anbefalt Cerwin Vega jeg regner med at det meste har nok bass. Det som er viktig for meg er best mulig lyd når jeg spiller høyt. men har vurdert og kjøpe Cerwin Vega cls 12 (eller hva de heter) brukt. Og en qsc rmx 2450. Blir det velldig overkill på effekt forsterkeren? Tengte en kraftig forsterker var greit hvis jeg skulle oppgradere høytalerene senere Noen forslag til gode forsterkere med mange tilkoblingsmuligheter? Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Man trenger en ganske kraftig forstker for å få mest ut av Cerwin Vega cls 12, men har dog dessverre ikke hørt så mye om qsc rmx 2450. man får jo Cerwin Vega effektforsterkere på hifiklubben da, de skal nok fungere ganske bra for å få det meste ut av cerwin høytalerne Men nei.. du får vente på svar fra noen med litt mer peiling, jeg bare sier det jeg tror Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå