AndFug Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har AC kjøling fra Microplex. Har satt dette opp sånn at vannet går fra PUMPE>RADIATOR>KJØLEBLOKER INN>KJØLEBLOKER UT>VANNTANK>PUMPE stemmer dette???? Kom gjerne med forslag CPU=34.5* Lenke til kommentar
nenzeo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har det akkurat sånn! :wink: Tror ikke det finnes en fasit rekkefølge! Lenke til kommentar
AndFug Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 En rekkefølge må det være for at dette skal sirkulere best mulig, Får HD kjølerene i morgen så kom gjerne med meninger Lenke til kommentar
khan_ Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Den kaldeste enheten skal rett etter radiator.. hvis ikke vil den varmeste varme opp de resterende.. Jeg vil ikke tro at HD-kjøleren blir like varm som cpu, derfor sett den først. For min del, har jeg tank/pumpe, liten radiator, nb, stor radiator, cpu, gpu og i tanken igjen... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har testa litt på rekkefølgen og det er liten forskjell på hvordan du kobler tingene. Vanntemperaturen vil uansett stabilisere seg på ett punkt og forskjellen mellom varmeste og kaldeste vanntemp er liten. Derfor kobler jeg slikt det er mest praktisk og ikke det som nødvendigvis er den optimale løsninga. Det "viktigste" er uansett at CPU blokka er først av det som skal kjøles, men om pumpa kommer mellom radiator og CPU blokk har mindre å si. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Den kaldeste enheten skal rett etter radiator.. hvis ikke vil den varmeste varme opp de resterende.. går det ikke ann å paralellekoble med y-dingser og sånt?? er ikke det beste å la alt lissom være i en sirkel?? eks: radiator øverst, pumpe nederst: pumpe, cpu blokk, gpu blokk, rediator, pumpe...... sånn at vannet går i en sirkel Lenke til kommentar
AndFug Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Det kan jeg hvere enig i at sirkel er det beste. Ut fra radiator tur brukte jeg Y splitt får cpu gpu og det samme på retur til vanntank og ned til pupe. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 raddis >vanntank >pumpe >cpu >(hdd) >gpu Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 raddis >vanntank >pumpe >cpu >(hdd) >gpu Feil, dvs, det er ingen katastofe om man gjør det slik. Men hovedregelen er og få det slik: Radiator til kaldeste kjøleblokk. Verre er det ikke. Pumpen er blant annet med på og varme vannet opp, hvorfor skal man kjøre den varmen på en vannblokk? :wink: Uansett, dette er og blir flisespikkeri, det er snakk om så små forskjeller likevel, så jeg foreslår og plassere det slik det passer best i ditt kabinett. God helg! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Det er akkurat det samme hvilken rekke følge du setter tingene i. så lenge du har alt du trenger. har du både gpu og mb kjøler kan det hende at du bør sette cpu kjøleren først. Men ellers har det ikke noe serlig å si. for vannet pumpes så fort ut og inn i blokken at det blir faktisk ikke mye endring på vann tempen. Men det du har satt opp, er helt greit. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 har pumpe -> CPU -> GPU -> NB -> BIE -> AC vanntank - > BIE - >pumpe... Og har deilige 27-32 grader på CPU BTW: (for de som ikke skjønte detta) BIE - > Black Ice Extreme. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 raddis >vanntank >pumpe >cpu >(hdd) >gpu Feil, dvs, det er ingen katastofe om man gjør det slik. Men hovedregelen er og få det slik: Radiator til kaldeste kjøleblokk. Verre er det ikke. Det høres rart ut. Iofs enig i at radiator bør stå rett foran første vannblokk men jeg ville umiddelbart tro at den delen man ønsker best kjøling på er den som bør stå først. På forumet har man bla. vært innom vannkjøling av PSU, jeg har også sett vannblokker plassert på spenningsregulatorer. Det virker vannvittig på meg om disse skulle stå foran langt mer kritiske deler og varme opp vannet før det når f.eks CPU. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Feil, dvs, det er ingen katastofe om man gjør det slik. Men hovedregelen er og få det slik: Radiator til kaldeste kjøleblokk. Verre er det ikke. Det høres rart ut. Iofs enig i at radiator bør stå rett foran første vannblokk men jeg ville umiddelbart tro at den delen man ønsker best kjøling på er den som bør stå først. Ja men det var jo det jeg sa Jeg spesifiserte ikke hvilken kjøleblokk, jeg sa bare at den _kaldeste_ kommer etter radiator. Hva man vil sette denne kjøleblokken på bestemmer man selv. Men jeg valgte og quote eksempelet over meg, siden jeg vet mange ønsker og ha den kaldeste blokk på CPU. Derfor :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ja men det var jo det jeg sa Jeg spesifiserte ikke hvilken kjøleblokk, jeg sa bare at den _kaldeste_ kommer etter radiator. Hva man vil sette denne kjøleblokken på bestemmer man selv. Men jeg valgte og quote eksempelet over meg, siden jeg vet mange ønsker og ha den kaldeste blokk på CPU. Derfor :wink: Tror Babelfisken tolka innlegget ditt at du mente den kaldeste = den tingen som gir fra seg minst varme og trenger minst kjøling. Sånn sett er jo cpu blokka den varmeste Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du er nok inne på noe der ja Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 er ikke y-ledd en liden bannlyst ting i vannkjøling da ? ved å legge y-ledd, parellel kobling, vil vannet sirkulere mest der motstanden i vannet er minst.. eks.. y-ledd for å fordele vannet mellom cpu og hd'kjøler (eksempel) nekter å tro at vannet får like mye motstand gjennom en cpu kjøler som i en hd-kjøler, eller motsatt... mao.. er motstanden mindre i hd-kjøleren... så får cpu kjøleren mindre gjennomstrømning... litt kjibt da. dette va ein kjappe tankegang sånn rett øve 00:30 menne aligavel.. kjøre selv rekkefølgen: pumpe, radiator, cpu, Bus, HD, pumpe NB: Pumpa er inni vanntanken men når eg aligavel skrive så grævla mye domt her.. koffert e vanntempen min på 28-32 grader.. ?? e mye det syns eg Dårlig radiator ? har 3 vifter som blåser på radiatoren. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Tror nok det vil fungere ja.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Feil, dvs, det er ingen katastofe om man gjør det slik. Men hovedregelen er og få det slik: Radiator til kaldeste kjøleblokk. Verre er det ikke. Det høres rart ut. Iofs enig i at radiator bør stå rett foran første vannblokk men jeg ville umiddelbart tro at den delen man ønsker best kjøling på er den som bør stå først. Ja men det var jo det jeg sa Jeg spesifiserte ikke hvilken kjøleblokk, jeg sa bare at den _kaldeste_ kommer etter radiator. Hva man vil sette denne kjøleblokken på bestemmer man selv. Men jeg valgte og quote eksempelet over meg, siden jeg vet mange ønsker og ha den kaldeste blokk på CPU. Derfor :wink: Hehe det er jo også en måte å si det på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå