Gå til innhold

Er støynivået på 40GB versjonen lavere enn på 60GB?

Anbefalte innlegg

Som topic sier er støynivået på 40GB versjonen lavere enn på 60GB?

Har brukt min PS3 svært lite, spiller mest på 360'en og denne er vannavkjølt med 8x dvd mod.

Det som overasket meg stort når jeg skulle se litt Blu-ray var at støynivået var langt over 360'ens.

Noen andre med launch konsoller som syntes de har blitt høyere med tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40gb'en til en kompis høres knapt, uannsett hvor lenge den står på.

Min 60gb fra launch kan bråke ganske heftig hvis den har stått på en stund,

men den slår ikke 360'en til en annen kompis.

Synes dog ikke PS3'en min har blitt verre over tid.

Lenke til kommentar
vi snakker vel 70W mindre varme pga at den kommer med en krympet CELL på 65nM. det er ganske mye i en liten boks.

er det en ny ps3 på vei, finner bare 40GB verson med sine "begrensninger"

Mener å ha hørt at 40GB ikke har 65nm, men at det er andre design endringer som gjør at den trekker mindre strøm.

Lenke til kommentar

Leste endel rundt om dette da 40GBen kom. Og folk mente denne bråkte mindre. Noen nettbutikker annonserte dette også under produktspesifikasjonene.

Kjøleskapet mitt bråker mer enn min 40GB når jeg ser blu ray. Så jeg må evt bytte kjøleskap.

Lenke til kommentar

min og.. når jeg fikk den så hørte jeg den ikke om jeg la øret helt inntill konsollen, nå hører jeg den fra sofaen.. langt fra 360 men mer enn før. Ikke at jeg har kjangs i helvete til å høre noe sånt når jeg fyrer i gang blu-ray og anlegget :)

Lenke til kommentar

Må slutte meg til dere andre med 60GB utgaven her. Har ikke brukt min ps3 noe særlig de siste månedene, men etter innkjøp av GTA 4 forrige uke har det blitt endel spilling. Opplever ganske mye støy etter at konsollen har stått på en stund. En ting er at viftehastigheten må skrus opp ved belastning, men etter å ha avsluttet en spilløkt høres det ut som vifta går på maks uansett hvor lenge konsollen står "arbeidsledig" etterpå.

Lenke til kommentar

Kjøpte min PS3 60 GB i fjor sommer, og den støyer så å si ikke i det hele tatt. Eneste lyden den lager, er en svak, behagelig vifte lyd, som bare er hørbar om en legger øret inntil. Nå skal det sies at jeg ikke bruker PS3en min til spessielt mye annet enn Blue-Rays og litt Resistance spilling. (Venter i spenning på MGS4) Her er det for det meste Xbox 360en som får kjørt seg på spill-fronten.

Lenke til kommentar
Jeg leverte min til service i dag, grunnet att den ikke vil lade håndkontrolleren på to av usb kontaktene samt det høye støynivået.

Blir spennende og se om jeg får en stillere maskin tilbake :thumbup:.

Meld hvordan det går, og om du faktisk får en 60gb tilbake igjen.

Vurderer å gjøre det samme, kun for støyen sin skyld. :D

Det blir i så fall ikke før i høst, da jeg ikke får brukt maskinen så mye uannsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...