Gå til innhold

plutselig crash/utlogging. hva er problem, eller hvordan finne det ut? linux mint 4.0 KDE

Anbefalte innlegg

startet for noen dager siden å bruke linux, og alt fungerte topp!

men, det er kommet opp et problem, som er veldig irriterende da jeg mister ting jeg holder på med ol.

i starten hendte dette et par ganger da jeg trykket på "desktop accsess" knappen, men har etter det også hendt ved helt vanelige ting som å surfe i firefox.

plutselig blir det en crash, eller en tvunget utlogging (som når man trykker ctrl+alt+backspace) og jeg sitter i innliggings menyen. dette hender helt uten videre, uten noe varsel. dette er forferdelig irriterende da jeg mister ting jeg holder på med, og er i og for seg et stort problem.

er det noen som vet hva problemet kan være, eller iallefall hvordan jeg kan finne ut av hvorfor det skjer?

bruker forresten linux mint 4.0 KDE

Endret av pekka1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg gjette. Kjører du Compiz e.l.? Hva slags skjermkort har du, og hvilken driver bruker du?

Jeg vil tippe du kanskje kan få et hint om hva som er feil om du ser i bunnen av logg-fila til X.org etter en crash:

less /var/log/Xorg.0.log

Da er det i så fall linjer som begynner med (WW) (warning) eller (EE) (error) som er interessant.

Lenke til kommentar

da var det en krasj, og skjekket alt i log fila som kom opp da jeg skrev coden. ingen WW eller EE faktisk :ermm:

tittet litt i andre logger, og fant denne 2 ganger på ganske stemmende tider som det skjedde før jeg skjekket.

May 21 21:47:39 localhost kdm[5329]: X server for display :0 terminated unexpectedly

ser derimot ikke noe merkelig som skulle gjøre det i loggen, men dette kommer hyppig opp, men alt for ofte ( over hele loggen) til at det kan være problemet

May 21 21:33:44 localhost modprobe: WARNING: Not loading blacklisted module ipv6

Endret av pekka1991
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...