Solefald Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 kva ligger befalskule lønna på no før man blir sersjant? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 kva ligger befalskule lønna på no før man blir sersjant? 130 + 13 er det vel. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 kva er lønna i det neste trinnet da? sånn ca Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Lønnen på befalsskolen er vel gjerne avhengig av din tidligere tjenesteerfaring. Se http://www.mil.no/sjo/bss/start/bss_elev/betingelser/ Endret 20. mai 2008 av T.F.T Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 kva er lønna i det neste trinnet da? sånn ca Hvis du med "i det neste trinnet" mener pliktåret som sersjant, etter et år på befalsskole, er grunnlønna mellom lønnstrinn 19 og 24. Dette tilsvarer ca 220-230000 i grunnlønn. I tillegg kommer øvelser, overtid, vaktgodtgjørelse osv. Avhengig av hvor man tjenestegjør, vil man tjene som regel tjene mellom 300 og 500 000 som sersjant. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Er det så bra betalt altså? Dæven, jeg visste det var mye å hente på overtid, øvelser o.l. men ikke at det var denslags dimensjoner. Forøvrig så ligger ledertillegget på 16,50, dvs. at dagslønnen som elev/korp er 146,50 Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 aha takk for info. skal på opptaksprøve 21 juni på kjevik. skal opererast for lyskebrokk i oslo på onsdag, så eg har ikkje fått jogga på på 1mnd, så skal bli godt å bli ferdig med skitet. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 kortid får en den Perm uniforma? dvs dressen ? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis det er serviceuniform du sikter til (siden du sier "dressen" så regner jeg med det), så tror jeg ikke noen kan svare deg helt sikkert på det. Vi var den aller første rekruttkontigenten som fikk den (luftforsvaret), men det vi brukte som permuniform (M04) fikk vi samtidig med alle andre uniformer på rekruttskolen (nå snakker jeg om ordinær førstegangstjeneste, ikke befalskurs). Fom. septemberkontigenten får alle nye rekrutter i luftforsvaret serviceuniform såvidt jeg har forstått, men jeg vet ikke om dette skjer med en gang eller om det er ventetid. Sannsynligvis er det litt venting pga at det skal tas mål av deg osv? Hvilken gren er det du har søkt på? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Eg har søkt HBS, bla kampeskadronen på rena =) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hva man tjener som BS-elev kommer ann på hva man har gjort tidligere. Hvis jeg går BS nå, vil jeg få 12000 i mnd som BS-elev f.eks. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hva man tjener som BS-elev kommer ann på hva man har gjort tidligere. Hvis jeg går BS nå, vil jeg få 12000 i mnd som BS-elev f.eks. Hvorfor det? -- BS-elever får også elevtillegg, så de får oppimot 200 kr i dagpenger. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 eg har eitårs førstegangs tjeneste i luftforsvaret. det teller vel ikkje på? går almennfagleg påbygging no. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva man tjener som BS-elev kommer ann på hva man har gjort tidligere. Hvis jeg går BS nå, vil jeg få 12000 i mnd som BS-elev f.eks. Hvorfor det? Fordi det står i kontrakten min, og forsvaret vil ha meg videre. Derfor skal jeg ikke gå ned i lønn hvis jeg velger videre utdanning i forsvaret. Driver og tar fagbrev her nuh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå