Gå til innhold

[AoC]Tempest of Set!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!t

Tenkte bare jeg sku dele noen erfaringer med dere.

Først av alt så syntes jeg ikke ToS var noe særlig i starten (dvs før level 30).Jeg brukte mye mana og det tok lang tid å drepe mobs ( i forhold til barb) nå er jeg level 40 og det er en helt annen verden.

 

min spec : http://feats.goonheim.com/tempestofset#t0a...3f3g3i5j3k2s1t2

 

med denne specen klarer man fint å drepe 6-7 mobs samtidig som er samme level som meg. og hvis jeg grinder sammen med en bear shaman eller priest of mitra, er det ikke noe problem å drepe opptil 15-20 mobs om gangen. (samme level)

 

Måten vi gjør det på er: vi står litt utenfor en camp med mobs. Jeg slenger ut Idol of Set i midten av campen og starter å caste de 2 healing over time spelsene mine før idol er ferdig og caste. Derreter caster jeg storm field og løper rett inn til Idolen som står der og allerede gjør skade på mobsa. slå på Storm crown og cast charged blast. Pop også gjerne en healtpot og hold storm field og healing spelsene dine oppe. Recast storm field hvis nødvendig.

 

jeg bruker forøvrig 1h + sheild , så jeg kan bruke active blocking mens jeg bruker area of effect spells. kan også gjerne trykke 2 ganger på"a" for å få avoidence.

 

oppsumering av cast rekkefølge:

1# Idol of set

2# healing lotus og den andre healing spellen

3# Storm field (viktigst!) ( level 30 spell)

4# storm crown

5# charged blast (gjøres så ofte som mulig)

5# healhpot

6# healing spells igjen

hvis storm field går ut, kan du caste den pånytt. Grunnen til at man bruker charged blast istedet for ligthning strike, er at du ikke kan bruke LS mens du har storm field på.

 

Rollen til Bear shamanen eller priest of mitra er å holde healing spells oppe, og gjøre AOE stun hvis du starter å få lite liv. Husk at du også har en instant heal som du bør bruke hvis det blir problemer.

 

For at dette skal lykkes er det viktig at du er rask å få ut storm field etter du har satt ut idol of set. slik at du får mobsa ned fortest mulig.

 

kan legge ut noen screen's når jeg kommer hjem. Håper dette kan være til hjelp for noen! :)

 

edit : div skrivefeil , oppsumering

 

her er også en link til en annen AOE guide http://www.settar3.blogspot.com/

Endret av whipslash
Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til hva man skal gjøre når man blir gankjumpet av f.eks. stealth classes? Bruker ofte Cobrastare for å komme meg unna. Men er det vits å ta opp fighten? Jeg er bare lvl 14 ennå, og sliter litt med å vite om jeg bare skal gå for det, eller komme meg unna.

Lenke til kommentar

Jeg satser på å bruke Cobra Stare, slenge opp HoTsene før jeg begynner å slåss tilbake. Ville ikke brydd meg om du blir drept på denne måten ettersom du starter med en stor ulempe og det er at du har null range, og han allerede har angrepet.

 

Mitt tips

Drep han.

Endret av alinor
Lenke til kommentar

Med tanke på spec må jeg si meg litt uenig i full thunder. Det finnes noen gode feats der, men man må bruke så mye på crap for å komme dit. Feks 14 points i idol of set? Er ikke verdt det, selv ikke når man kan bugge og få opp 2 idols. Divide and conquer gjør meg bare forvirra, har casting time og liten buff. Kanskje en raid greie, bra er den værtfall ikke i små grupper. Et lite gullkorn er vital shock, men har dessverre 45 sec recharge og gjør ikke for mye av det gode. Silencen funker heller ikke helt, den stopper spells å bli begynt castet, ikke noe interrupt.

 

Selv har jeg gått 13 points i thunder for imp cobra stare (det at den ikke breaker på skade er et must) + at man får en liten storm crown.

 

Full lightning, max LS skade med rousing shock for pvp.

 

21 points i general for mer skade, lenger heal range og mana regen.

 

Da har man 15 poeng eller noe igjen. Jeg går nok for puppets of set og ether absorbation for mana.

 

For pve så har man fortsatt storm field og storm crown, ærlig talt så er det ikke så mye man mister fra thunder.

 

Når jeg kjørte thunder brukte jeg: healing lotus, idol of set hvor jeg skulle sloss, storm crown (tar 3 sec før første tick), så kjøre storm field og life of set. Med å kjøre life of set etter man har tatt litt skade, får man brukt den dobble healen når man kaster den.

Lenke til kommentar

Hello alle sammen. Har laget meg en ToS alt og digger det. går for AOE, men er litt usikker på om jeg skal forsette å "oppgradere" Idol of set eller gå for tier 1 i lightning.

 

Jeg har 3/3 idol of set og 2/2 den ved siden av.

 

her er builden min no:

http://feats.goonheim.com/tempestofset#t0t1a5c3d3f1g3j3k2t2

 

skal jeg gå for thundre tier 1 eller symbiotic idol of set?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Speccet om til Thunder i går, og jeg må si at jeg er MEGET fornøyd med speccen :) På lightning kunne jeg soloe 2-3 mobs på min egen eller 1 level over meg.

Med Thunder kan jeg soloe 4-5 på 1-2 levler over meg :)

 

Har speccet fullt ut på Storm Crown og IoS.

 

Starter hver pull med å kaste største healen på meg, så sette opp IoS midt i sentrum av gruppen jeg skal ta, så mens den charger aktiverer jeg Storm Field, så sprinter jeg inn til IoSen, aktiverer Storm Crown og kaster resten av healsene mine. Som regel er hele gruppen død før jeg rekker å caste en annen offensiv spell :)

 

Et lite tips i AoE-grinding er å løpe nærme ranged mobs, så de går melee på deg. Så gå sakte tilbake til IoSen din, så de også kommer i melee-range, og innenfor range til IoS. :)

 

En fantastisk morsom spec ^^

 

http://feats.goonheim.com/tempestofset#t0a...5j3k2l1m1s1t2a3

Endret av [VK]Boogieman
Lenke til kommentar

Nja, njo.. Akkurat nå er jeg på vei inn i den store grinde-delen av spillet. Så målet mitt med å plassere points i general er å få ned hviletiden mellom pulls. Derfor vil jeg ha bra med manaregen, og tåle mer (Spirit Armor) så jeg kan chainpulle.

DPSen jeg har nå er stor nok, men kunne godt tålt litt mer, så jeg kan bare løpe fra gruppe til gruppe når jeg finner et godt grindested. :)

Lenke til kommentar
Med tanke på spec må jeg si meg litt uenig i full thunder. Det finnes noen gode feats der, men man må bruke så mye på crap for å komme dit. Feks 14 points i idol of set? Er ikke verdt det, selv ikke når man kan bugge og få opp 2 idols. Divide and conquer gjør meg bare forvirra, har casting time og liten buff. Kanskje en raid greie, bra er den værtfall ikke i små grupper. Et lite gullkorn er vital shock, men har dessverre 45 sec recharge og gjør ikke for mye av det gode. Silencen funker heller ikke helt, den stopper spells å bli begynt castet, ikke noe interrupt.

 

Selv har jeg gått 13 points i thunder for imp cobra stare (det at den ikke breaker på skade er et must) + at man får en liten storm crown.

 

Full lightning, max LS skade med rousing shock for pvp.

 

21 points i general for mer skade, lenger heal range og mana regen.

 

Da har man 15 poeng eller noe igjen. Jeg går nok for puppets of set og ether absorbation for mana.

 

For pve så har man fortsatt storm field og storm crown, ærlig talt så er det ikke så mye man mister fra thunder.

 

Når jeg kjørte thunder brukte jeg: healing lotus, idol of set hvor jeg skulle sloss, storm crown (tar 3 sec før første tick), så kjøre storm field og life of set. Med å kjøre life of set etter man har tatt litt skade, får man brukt den dobble healen når man kaster den.

 

Nå er det ikke snakk om lvl 80 build. men å spece thunder til mid 50's for effektiv levling. senere kommer jeg til å gå for denne specen. http://feats.goonheim.com/tempestofset/2360

Lenke til kommentar

Nja, njo.. Akkurat nå er jeg på vei inn i den store grinde-delen av spillet. Så målet mitt med å plassere points i general er å få ned hviletiden mellom pulls. Derfor vil jeg ha bra med manaregen, og tåle mer (Spirit Armor) så jeg kan chainpulle.

DPSen jeg har nå er stor nok, men kunne godt tålt litt mer, så jeg kan bare løpe fra gruppe til gruppe når jeg finner et godt grindested. :)

 

Vet ikke om mitt svar gjelder siden jeg er kun 28. men jeg har lite problemer pr dags dato med mana. jeg er full thunder spec og har mana mat som gir mest på mana regen, samt meste parten av skill points i mana regen og 2x mana regen (husker ikke navnet).

 

går jeg tom for mana trenger jeg kun å reste i 2-3 sekunder så er jeg full igjen pga mat og den dobbel mana regen skillen.

Lenke til kommentar

Speccet om til Thunder i går, og jeg må si at jeg er MEGET fornøyd med speccen :) På lightning kunne jeg soloe 2-3 mobs på min egen eller 1 level over meg.

Med Thunder kan jeg soloe 4-5 på 1-2 levler over meg :)

 

Har speccet fullt ut på Storm Crown og IoS.

 

Starter hver pull med å kaste største healen på meg, så sette opp IoS midt i sentrum av gruppen jeg skal ta, så mens den charger aktiverer jeg Storm Field, så sprinter jeg inn til IoSen, aktiverer Storm Crown og kaster resten av healsene mine. Som regel er hele gruppen død før jeg rekker å caste en annen offensiv spell :)

 

Et lite tips i AoE-grinding er å løpe nærme ranged mobs, så de går melee på deg. Så gå sakte tilbake til IoSen din, så de også kommer i melee-range, og innenfor range til IoS. :)

 

En fantastisk morsom spec ^^

 

http://feats.goonheim.com/tempestofset#t0a...5j3k2l1m1s1t2a3

 

 

lik den specen jeg går for, hvor plaserer du de neste pointsan dine? ikke kom med lvl 80 build for jeg vil vite hvor jeg skal plasere feats fra 50 til 60:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...