Gå til innhold

Ny PC- Ser dette greit ut? Under 10k

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny PC nå, derfor lurte jeg hva dere synes om dette oppsettet jeg har satt sammen, alt fra Amentio.

Vil helst prøve å holde meg under 10k.

-Spilling er ikke en primæroppgave. Jeg holder meg mest til konsollspill.

-Lagringsplass er viktig, kanskje et raid system for sikkerhet, med en kopihardisk.

-God videoytelse, skal spille HD materiale.

-Stabilt.

-Overklokking er aktuelt, men ikke av en ekstrem grad.

-Ikke for "Flashy", ville egentlig hatt et kabinett med mindre showoff faktor. Men fordelene med kjøling, pris, osv. gjorde at jeg endte opp med dette.

-Som dere ser skal jeg ha skjerm, tastatur, mus og slenger eventuelt på et par slappe høyttalere (skal kobles til større stereo også).

-Operativsystem, skal bruke XP foreløpig. Får se om jeg kjøper Vista etterghvert.

Amentio

Abit IP35-E 563,-

Antec Nine Hundred 713,-

Arctic Silver Arctic Silver 5 69,-

Intel Xeon E3110 1265,-

Logitech G5 2007 Edition 566,-

Logitech Media Keyboard 600 225,-

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 643,-

OCZ StealthXStream 600 Watt 495,-

PowerColor Radeon HD 3870 512 MB PCS 1171,-

Samsung SH-S203D 213,-

Samsung Spinpoint F1 750 GB (2 stk.) 1442,-

Samsung SyncMaster 223BW 2168,-

Scythe Infinity 388,-

TOTALT 9921,-

Link til oppsettet i prisguiden

Endret av Eirikii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noen innspill eller ser det greit ut?

Er det noen som vet om et kabinett med omtrent de samme egenskapene til ninehundred til samme pris bare litt mindre dill, eksempel plexiglass.

Endret av Eirikii
Lenke til kommentar

Spar meg for sånne innlegg er du snill. Edit: Der var utsagnet om at jeg var en idiot fjernet.

Det er Off topic, og slike fornærmelser kan du ta et annet sted enn her.

Si det heller til en hissig mann en lørdagskveld.

On topic:

-Synes dere at jeg burde legge på litt ekstra for å kjøpe en firekjerner som denne: Intel Xeon X3350

Endret av Eirikii
Lenke til kommentar

ser ingen grunn til å velge 4kjerner egentlig. Ikke mange programmer som gir så altfor mye valuta for de pengene.

Ser ut som et fint oppsett det der. Har faktisk ingenting å utsette på det, bortsett fra at jeg ikke liker utseendet på kabinettet. Syns antec p182 ser penere ut (ihvertfall på bilde)

hva man foretrekker av tastaturer er forskjellig, må si jeg er veldig gla i flate utgaver jeg. har mist oghma og logitech dinovo edge hjemme (anbefales!!) og logitech ultra-x premium på jobb.

Lenke til kommentar

Har tenkt på tastaturet, lurte på om jeg skulle velge et flatt et eller et som er "gammeldags". Fant ut at jeg like gjerne kan kjøpe et billig nå, hvis jeg er missfornøyd får det heller bli et nytt et...

Enig med det du sier om kabinettet, men hvordan er standard kjøling på P182?

Jeg har regnet med at alt av lys på kabinettet er mulig å skru av, eventuelt ødelegge, stemmer dette? Altså på Antec 900.

Lurer på om jeg skal bytte kabinett fra 900 til P182... hmmm

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet så legg litt til i hovedkort, f.eks Abit iP35 i stedet for iP35-E, E versjonen har et svakere strømstyringssystem enn sine "storebrødre" og vil være klart dårligere egnet til effektsultne quadcores - spesielt ved overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...