Mastiff Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg byttet til en ThermalTake SmartCaseFan2 istedenfor den bråkevifta som opprinnelig sto i min PSU, men jeg merker jo at det går mindre luft ut enn før. Hvordan vet jeg om det blir for varmt i PSU-en? TT-en skal ha maks omdreiningstall på 4800, og PCAlert 4 (jeg har et MSI KT4 Ultra) viser at den holder seg rundt 4500. Men kan PSU-en brenne opp for det? Jeg vil jo helst unngå husbrann pga en for svak vifte... Jeg festet sensoren der sensoren til den gamle vifta satt (skrudd fast med klips oppå en av kjøleribbene til PSU-en), men det er vel ikke mulig å avlese temperaturen eksternt på dette? Tempen i kassa ligger på rundt 35-36 grader, mens CPU holder rundt 45. På forhånd takk! Lenke til kommentar
nenzeo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Min psu har nesten ingen luft gjennom-strømming, det er "varm" luft som kommer ut, men den har jo gådt feilfritt i snart 1 år. Antar at ikke PSUer tar fyr av "litt" varm luft! Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Vil det si at PSU-viften stort sett er der for å jage varmluft ut av kabinettet, og ikke sørge for flom over PSU-en? Jeg har en 400 watts PowerMan, og den luften som kom ut med den originale viften var helt kald å kjenne på. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Tror det er 50 grader celsius som er maks for at den skal vare i lengre tid. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Målt hvor og hvordan? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Egentlig Hvor: Vet ikke . Hvordan: med termometer selvfølgelig Mine Tanker Hvor: Ville tro sånn på de der greiene kjøleribben er festet i. Hvordan: med termometer selvfølgelig Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg stoppet pc-en og fant ut at når jeg tok på kjøleribbene på PSU-en, var de så vidt varme å ta på. Det høres vel ikke så ille ut etter et par timers drift, vel? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Men det bråker fortsatt litt for mye, jeg tror jeg skal bruke potmeteret på ThermalTake-vifta og justere ned hastigheten. Så teiper jeg en utetermometerføler til kjøleribba og holder øye med den et par dager. Hvis det ser for varmt ut, kobler jeg på igjen originalvifta og måler tempen med den i drift. Høres det ut som en fornuftig framgangsmåte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå