Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mist PSU.. klar for noen ubehagelige funn?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Og jeg kan godt presisere at det ikke er deg jeg er "ute etter" her, men reagerer vel litt på deler av lynsjemobben som helt ukritisk henger seg på.

Nettopp.

Får litt sånn "deja vu" mtp en flokk skjeggebuser ikledd skitne laken skrike "Allah Akbar".

(eller fra ett vekkelsesmøte i "De siste dagers hellige" for den saks skyld)

I slike tråder. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du sier du har hatt den i 2 år??

Du skal være glad at den fungerer så lenge spør du meg. Flere andre produsenter som tar kvelden etter 1 år! Glatt!

sonn skal det ikke være!

selv sitter jeg på en 1 år gammel "Hiper Type-R 580W". denne hadde fått mye kritikk da jeg kjøpte den. mange som sa at PC-en plutselig ikke ville starte og at den ene viften kunne ryke uten forvarsel.

skal nok se litt nermer på specs og kasje åpne den for å se at alt står bra til.. her i huse har vi lant annet 4-6 år gammle hdd. og strømforsyninger.. de virker som aldri før...

om hardisker: "Western Digital"

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Tja, er nok heller maxtor som dør fort. Har hatt min WD harddisk i et par år nå, og det var kun maxtor-disken som døde etter et års normalt bruk. (har Samsung, seagate, WD og maxtor)

Etter hva jeg har fått til meg så har WD skjerpet seg de siste årene. (?)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Tja, er nok heller maxtor som dør fort. Har hatt min WD harddisk i et par år nå, og det var kun maxtor-disken som døde etter et års normalt bruk. (har Samsung, seagate, WD og maxtor)

Etter hva jeg har fått til meg så har WD skjerpet seg de siste årene. (?)

WD er og blir kvalitet..

edit: wd ftw! :new_woot:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

synes 1100 kr for mist sin 600w er overpriset ja,spesielt når man ser i prisguiden hva man kan få til den prisen..

har prøvd denne og denne i min pc for og sammenligne,så jeg bare si at det var som natt og dag med tanke på støy og stabilitet..

når det kommer frem at det er spart inn noen få kr på kondensatorer som har betydning på levetid og ytelse som aoc her har vist til så blir mist for MEG et dårlig kjøp..

Lenke til kommentar
synes 1100 kr for mist sin 600w er overpriset ja,spesielt når man ser i prisguiden hva man kan få til den prisen..

har prøvd denne og denne i min pc for og sammenligne,så jeg bare si at det var som natt og dag med tanke på støy og stabilitet..

når det kommer frem at det er spart inn noen få kr på kondensatorer som har betydning på levetid og ytelse som aoc her har vist til så blir mist for MEG et dårlig kjøp..

Hmmm, unnskyld, har du MIST 600 watt i det hele tatt?

Jeg er bare litt forvirret nå :blush:

Lenke til kommentar

Du vet ikke noe om kondensatorene på Bequiet og Corsair før du har sjekket dem om 3-4 år.

Har selv en Corsair,så jeg er ikke noen forsvarer av Mist spesielt.Det jeg vil frem til er at en må sjekke mange psuer etter flere års bruk,før en feller noen dom over en produsent spesielt.

Har også en Mist 500W som har levert stabilt til et godt overklokket system i 3 år uten problem.Hmm merkelig :roll:

Lenke til kommentar

Du vet ikke noe om kondensatorene på Bequiet og Corsair før du har sjekket dem om 3-4 år.

Har selv en Corsair,så jeg er ikke noen forsvarer av Mist spesielt.Det jeg vil frem til er at en må sjekke mange psuer etter flere års bruk,før en feller noen dom over en produsent spesielt.

Har også en Mist 500W som har levert stabilt til et godt overklokket system i 3 år uten problem.Hmm merkelig :roll:

De som kan litt om innholdet i psuen kan si om det er kvalitets komponenter så det trenger man ikke å vente flere år på. Men så lenger man selv er fornøyd og at den ikke ryker før man bytter er jo alt bra. men litt tåpelig at dem sparer noen kr på kondensatorer men blir vel store summer når det er snakk om så mange enheter.. Mist er ikke en egen produsent trur jeg men rebrander navnet som er veldig vanlig på lav-midt kvalitets produkter.

Lenke til kommentar

De som kan litt om innholdet i psuen kan si om det er kvalitets komponenter så det trenger man ikke å vente flere år på. Men så lenger man selv er fornøyd og at den ikke ryker før man bytter er jo alt bra. men litt tåpelig at dem sparer noen kr på kondensatorer men blir vel store summer når det er snakk om så mange enheter.. Mist er ikke en egen produsent trur jeg men rebrander navnet som er veldig vanlig på lav-midt kvalitets produkter.

Grunnen til at jeg nevner flere år,er at utifra flere folks bastante meninger her,skulle min Mist 500W rev.1 vært vraket for flere år siden.Og jeg har ikke vært snill mot den.Kan heller ikke se noe galt med kondensatorene på den.

Men som sagt,kom med opplysninger om hvilke kondensatorer som sitter i et titalls psuer fra andre produsenter.Da først blir det intressant.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Jeg har det inntrykket at Microplex prøvde å få lagd en god strømforsyning til en overkommelig pris, noe de ser ut til å ha fått til også, eneste som skjedde var at de var uheldige i valg av EN type komponenter i starten og de byttet merke på den komponenten når de fikk vite om det. Tenk på at dette er et problem som ser ut til å ramme de fleste produsenter av forbrukerelektronikk. Jeg forstår også at de ikke vil at folk skal åpne strømforsyningene sine da de kan holde på dødelige spenninger en god stund etter at de er plugget fra strømnettet (har jeg lest iallefall.) Jeg har ikke en Mist strømforsyning, men tenkte jeg skulle kommentere alikevel.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest litt i denne tråden er eg glad for at eg kjøpte Corsair. :)

Men hvis alle som er fornøyd med sin Mist hadde gitt uttrykk for det her,hva hadde du tenkt da? :)

Hvor mange har skrevet at Mist psuen deres har vært defekt?Tenkte på versjoner etter rev.1?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Jeg kan helt klart hva trådstarter vil (ville) fram til, men etter nå å ha lest igjennom hele tråden, så sitter jeg igjen med en følelse om at det ikke finnes en PSU-fabrikant som ikke har feil på produktene sine. Come on. Selvfølgelig får man feil på produkter, og om man finner ut feilkilden vil man da helst prøve å luke de ut akkurat sånn som Microplex/MIST har gjort. Jeg syntes det er flott å ha direkte kontakt med produsent/utvikler - hvor mange andre PSU-fabrikanter har bruker på forumet? Personlig syntes jeg at man ikke bare betaler for selve produktet, men også en tjeneste. Jeg gidder ikke å kjøpe et billig produkt kun fordi det er billig, når jeg vet at supporten er rævva.

For å bidra med litt "MIST-erfaring" i tråden så har jeg selv nylig kjøpt en MIST 600W Rev3 (første eksemplar måtte jeg sende tilbake pga durende vifte/slitent kulelager, men fikk ny). Til nå er jeg fornøyd i hvert fall.

Suma sumarium: Ingen PSU-fabrikanter er perfekte - uansett hvor "hypet" et produkt vil bli, vil feil alltid forekomme. Microplex er tøffe som går direkte til forbrukerene for å forklare seg.

Lenke til kommentar

Dette problemet med dårlige kondensatorer var vel noe som rammet veldig mange produsenter, men etter hva jeg har lest så skal det vel stort sett være ordnet opp i nå? De produsentene som ble rammet av dårlig elektrolyttveske har byttet, og da er det vel ingen grunn til å tro at de skal holde dårlig kvalitet nå lengre? Er fetisjen for Japanske kondensatorer kun basert på at mange ikke-Japanske produsenter hadde problemer med dårlig elektrolyttveske, eller ligger det noe mer i det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Etter å ha lest litt i denne tråden er eg glad for at eg kjøpte Corsair. :)

Men hvis alle som er fornøyd med sin Mist hadde gitt uttrykk for det her,hva hadde du tenkt da? :)

Eg ville ha tenkt: "Jaja, eg har i hvert fall 20 Watt meir i min 620 HX enn dei har i sin Mist 600W! :D"

Lenke til kommentar
Dette problemet med dårlige kondensatorer var vel noe som rammet veldig mange produsenter, men etter hva jeg har lest så skal det vel stort sett være ordnet opp i nå? De produsentene som ble rammet av dårlig elektrolyttveske har byttet, og da er det vel ingen grunn til å tro at de skal holde dårlig kvalitet nå lengre? Er fetisjen for Japanske kondensatorer kun basert på at mange ikke-Japanske produsenter hadde problemer med dårlig elektrolyttveske, eller ligger det noe mer i det?

Dårlig elektrolyttveske på billige kondensatorer er et kjent problem helt siden 2001.

Da de billige produsentene av kondensatorer forsatt solgte like dårlige kondensatorer i 2005, så er det ikke noe grunn til å tro at de nå selger bra kondensatorer.

Å produsere kondensatorer til en lavest mulig pris er nok den logiske grunnen til at de billige kondensator produsentene forsatt selger dårlige kondensatorer i dag.

Les mer om dette på linken under

http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=388

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...