Gå til innhold

Trenger ressursbasert strategispill

Anbefalte innlegg

Savnet etter en ressursbasert strategi i virkelig god gammel Age Of Empires ånd har meldt seg etter å ha spillt for mange spill i sjangeren til world in conflict. Derfor ønsker jeg å vite om nyere spill som baserer seg på innsamling av flere ressurser. Ikke C & C stilen der en samler inn en type ressurs eller Starcraft der enn samler inn to. Gjerne litt flere =)

Kom gjerne opp med gode forslag(gjerne litt nyere spill) til å fylle "tomrommet" mitt ^^

Kjente som ukjente ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Savnet etter en ressursbasert strategi i virkelig god gammel Age Of Empires ånd har meldt seg etter å ha spillt for mange spill i sjangeren til world in conflict. Derfor ønsker jeg å vite om nyere spill som baserer seg på innsamling av flere ressurser. Ikke C & C stilen der en samler inn en type ressurs eller Starcraft der enn samler inn to. Gjerne litt flere =)

Kom gjerne opp med gode forslag(gjerne litt nyere spill) til å fylle "tomrommet" mitt ^^

Kjente som ukjente ;)

Prøvd Total war spillene?

Rise and Fall

Age Of Empires II/III

Age of mythology

Heroes V

Civilisation 4

Warcraft II/III

Tror dette skulle dekke alle dine behov :D

Lenke til kommentar

Warcraft er vell kanskje det som burde fått oppfrisking. CIV spiller jeg for øyeblikket. Total war har jeg spillt litt for mye.. Age of spillene er jeg ferdig med, evt oppliving av 2`r hadde vært noe.

Heroes er jeg DRIT lei...

Er en grunn til at jeg spørr!:) Flere forslag tas med glede!

Lenke til kommentar
Warcraft er vell kanskje det som burde fått oppfrisking. CIV spiller jeg for øyeblikket. Total war har jeg spillt litt for mye.. Age of spillene er jeg ferdig med, evt oppliving av 2`r hadde vært noe.

Heroes er jeg DRIT lei...

Er en grunn til at jeg spørr!:) Flere forslag tas med glede!

Da har du samme problemet som meg :/

Hva med:

RTR mod til Rome Total war, den frisket opp min spilloplevelse ganske kraftg :D

Setlers

Armies of Exigo

Victoria: An Empire Under the Sun

Stronghold: Crusader

Imperial Glory (En clone av RTW, men kan være litt kult:))

Ja, jeg er en HARDCORE gamer :)

Var dette litt bedre da?

Lenke til kommentar
Settlers =) Ja, den må ha en liten CPR.

Den passet veldig bra. Skal ta en titt innom noen av de... Tusen takk :D

Ikke noe problem :D

Jeg har vært i samme situasjon som deg...

Du har ikke tenkt på å kanskje gå over til en annen sjanger? FPS er meget underholdende, da vil jeg anbefale CoD4 og Crysis, kanskje BF2. Men det er litt utdatert. :D

Lenke til kommentar

Joda, både Cod4 og BF2 er overfyllt med spilltid.

Skal sies jeg går veldig fort lei ;P Har litt mye tid på morgenkvisten før vanlige folk kommer hjem fra jobb, når jeg er hjemme fra offshore. Så kommer fort igjennom ting ^^

Lenke til kommentar

Hehe gjør det ;)

WIC en no RTS, så er lite ressurs samling der ;)

Hvordan er Act of War og DefCon?

Edit: Hvilke av Settlers spillene skal jeg velge? Spillte Settlers 4 som gal for noen år siden, men det er noen år siden :(

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
Hehe gjør det ;)

WIC en no RTS, så er lite ressurs samling der ;)

Hvordan er Act of War og DefCon?

Edit: Hvilke av Settlers spillene skal jeg velge? Spillte Settlers 4 som gal for noen år siden, men det er noen år siden :(

Sorry, WIC er jo rts, beklager den... Men det er jo ett bra spill uansett! :thumbsup:

Setlers 5 er vel ganske bra? Det er det siste jeg har prøvd, er ikke sikker på om det har kommet noen fler etter det.. KAnskje noen ekspansion :D

Act of war

DefCon[/url ]

Defcon er kanskje ikke så veldig mye ett ressurssamlende spill, men fortsatt meget underholdende :D

Lenke til kommentar

Settlers 6 har jo gått vekk fra det som gjorde at vi elsket settlers =) Så jeg skal gå for femmeren :)

Defcon har jeg lest og sett flere ganger... Men aldri spillt, men fy flate kor artig det egentlig var ^^

Lenke til kommentar
Settlers 6 har jo gått vekk fra det som gjorde at vi elsket settlers =) Så jeg skal gå for femmeren :)

Defcon har jeg lest og sett flere ganger... Men aldri spillt, men fy flate kor artig det egentlig var ^^

Enig med deg der :D femmeren er mye bedre enn sekseren, de gikk jo bort fra alt de stod for! Litt som heroes 4...

DefCon er ganske morsomt :D

Prøvd Kampen om midgard 1/2?

De er morsomme :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...