Tore Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg avinstallerte Ubuntu, fjernet partisjonene og tatt i bruk hardisken i NTFS... Når jeg nå skulle starte pcn så kommer denne feilmeldingen, jeg har ingeting som minner om Ubuntu igjen på pcn... Jeg skal boote direkte i windows, skal ikke ha noen grub eller bootingsvalg.. HJELP Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) GRUB er Ubuntus, og andre linux-distroers, bootloader. Deler av bootloaderen blir ofte installert på MBR. Og det av GRUB som ligger på MBR blir ikke fjernet av at du fjerner Ubuntu og partsisjoner. Du får error melding fordi den delen av GRUB som er igjen ikke finner "resten av seg" fordi du har fjerna Ubuntu. Derimot kan du gjenopprette det windows legger i MBR, som skal føre til at du får startet windows bootloader og bootet windows. Legg i en windows-installasjonsCD, velg recovery/reparer, så console og til slutt bruk kommandoen fixmbr. Dette er dog rett fra husk, så mulig det ikke er 100% korrekt i beskrivelsen... Det er 100-vis av tråder om dette på forumet for personer som vet hvor søkefeltet er Endret 19. mai 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 :D Du husket rett og reddet dagen.! Tusen takk olefiver.! Klarte ikke å finne akkurat denne feilen med å søke, fant mye om grub, men ingenting om hva/hvorfor når man slettet Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå