konduktans Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er det trygt å starte PC-en til BIOS uten HDD og RAM? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Uten Hdd går fint, og skulle ikke være problemer uten ram heller, i verste fall får du ikke starte den før du setter inn ram igjen Lenke til kommentar
Asken Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 burde ikke være no problem å starte uten ram, men du kommer ikke inn i bios eller noe før du setter inn ram.. trur den skrur seg av etter noen sekunder. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 burde ikke være no problem å starte uten ram, men du kommer ikke inn i bios eller noe før du setter inn ram.. trur den skrur seg av etter noen sekunder. Shit, nå har PC-en gått til helvete. Jeg byttet nettopp skjermkort og satt i mer RAM i en pc jeg har. Så boota jeg den, og den gikk rett i bios uten problem. Men nå funker den plutselig ikke lengre! Plutselig hang bios seg opp og etter en hard reboot klikka den.(var inne på viftekontroll da den stoppa) Hva kan det skyldes? Den starter og går, men skjermen forblir svart og den går ikke inn i bios(tastatur funker ikke og numlock lampa lyser ikke) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 nå er bios i gang igjen. men får ikke installert XP. hva skal til for at den kan boote fra cdrom. må den vare master eller noe? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 burde ikke være no problem å starte uten ram, men du kommer ikke inn i bios eller noe før du setter inn ram.. trur den skrur seg av etter noen sekunder. Shit, nå har PC-en gått til helvete. Jeg byttet nettopp skjermkort og satt i mer RAM i en pc jeg har. Så boota jeg den, og den gikk rett i bios uten problem. Men nå funker den plutselig ikke lengre! Plutselig hang bios seg opp og etter en hard reboot klikka den.(var inne på viftekontroll da den stoppa) Hva kan det skyldes? Den starter og går, men skjermen forblir svart og den går ikke inn i bios(tastatur funker ikke og numlock lampa lyser ikke) har sett det problemet før, du har problemer med rammen, du har enten satt inn feil ram, en som ikke matcher dem som alerede er inni pcen, eller så har du ødelagt rammen ved og ta for mye på den, dette kan fårekomme dessverre Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 burde ikke være no problem å starte uten ram, men du kommer ikke inn i bios eller noe før du setter inn ram.. trur den skrur seg av etter noen sekunder. Shit, nå har PC-en gått til helvete. Jeg byttet nettopp skjermkort og satt i mer RAM i en pc jeg har. Så boota jeg den, og den gikk rett i bios uten problem. Men nå funker den plutselig ikke lengre! Plutselig hang bios seg opp og etter en hard reboot klikka den.(var inne på viftekontroll da den stoppa) Hva kan det skyldes? Den starter og går, men skjermen forblir svart og den går ikke inn i bios(tastatur funker ikke og numlock lampa lyser ikke) har sett det problemet før, du har problemer med rammen, du har enten satt inn feil ram, en som ikke matcher dem som alerede er inni pcen, eller så har du ødelagt rammen ved og ta for mye på den, dette kan fårekomme dessverre Det kan jo være for mye ram:P Kan prøve å endre det i morra. Orker ikke nå Takk for svar though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå