konduktans Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hei alle sammen! Har fått meg en Precision server(gratis!), og tenkte å bruke den som hjemmeserver. I den sitter det 2x 500MHz PIII prosessorer og ellers er den relativt tom. Tenkte å kjøpe 1 GB minne(maks) til 500,-(inkl frakt), men veit ikke om det er verdt pengene. Disker og AGP skjermkort har jeg. Per dags dato har jeg en PC med Athlon XP2000+ og 1,5GB RAM som jeg bruker til server. Vil Dellen bli raskere? For hvis ikke så gidder jeg ikke å bruke penger på den. Noe annet jeg lurer på er om SCSI er noe å satse på. Hva er bedre med det kontra SATA? Jeg har også et AGP skjermkort(det var ikke noe skjermkort i den når jeg fikk den), som jeg tenkte å sette i. Problemet da er at socketen på kortet er motsatt fra i dataen. Altså, kortet er som det i midten, mens sloten er som den nederste. Så da trenger jeg bare RAM og harddisker for å komplettere serveren. Er den verdt de 500 kronene for å få minne? Trenger jeg i det hele tatt så mye som 1024 MB i en server? Jeg har forresten mye mer lyst til å bruke Dell serveren enn den med Athlon pga utseende. Dell'n er dritfin, og med et par strøk matt svart lakk, blir den dritfin. Den andre ser ut som et helvete(link)(helt øverst) EDIT: Jeg har satt i et universelt agp kort(slik som det øverste på bildet). Det passa i sloten=) EDIT2: Tidligere, prøvde jeg å oppgradere minnet i en Dell Latitude L400, men BIOS var "låst" på mengde RAM som fulgte med originalt. Er det slik med denne også? Takk for alle svar! -Emil NB. Til mod: denne er sikkert feilpostet(som vanlig ), men ettersom PC-en ikke funker og jeg leiter etter svar, poster jeg her. Hvis du vil flytte, be my guest=) Endret 19. mai 2008 av conflict Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Er det ingen som har peil? Endret 27. mai 2008 av conflict Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Er det ingen som har peil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå