Kim T Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg har kjøpt meg ei ny telelinse som jeg nesten har kastet fordi jeg er så dårlig på fotografering at jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle dra nytte av den. Men etter å ha lekt meg litt med den så gikk jeg ut i hagen til svigers. Synes jeg fikk et nokså pent bilde av kanskje en helt vanlig blomst. Er det noe jeg kunne ha gjort anderledes her. Eller er det noe jeg har gjort helt feil her? Kim... Lenke til kommentar
KNB Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Bilde ble greit nok, noen småting som f.eks flua/insektet kunne du klippt bort og noen andre små ujevnheter. Overganger fra lyst til mørkt på høyre og venstre side funka ikke helt, føler at eg konsentrerer meg mer på det en hva bilde egentligt prøver å vise her. Ikke helt min stil men ellers ganske bra, stå på Endret 20. mai 2008 av KNB Lenke til kommentar
magnusgl Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg blir ikke helt komfortabel med forholdet mellom blomst og bakgrunn. Det ser ut som om blomsten henger i løse luften og bakgrunnen ser veldig unaturlig ut. Ville iallefall fjernet overgangene fra lyst til mørkt og i tillegg minsket/fjernet evt. blur du har lagt på. Du bør og croppe til slik at blomsten ikke blir såpass midtstilt som den er nå. Ellers er det vel greit nok, men motivet blir dessverre litt for kjedelig. Stå på videre, så tar du nok snart langt bedre blomsterbilder enn dette Er det mulig å få se originalen? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Dette er faktisk ganske så likt orginalen. Har ikke lagt på noe blur effekt. Den effekten her er rett fra kameraet. Men kan poste orginalbilde senere ikveld. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvilken linse er det du har brukt? Kritikk: Bildet er skarpt, men motivet litt så som så. Synes enten en blomst skal være tilnærmet perfekt, eller mer uperfekt enn denne for å bli et bedre motiv. Men smak og behag. Kanskje en litt annen vinkel. Blåfargen i bakgrunnen blir litt unaturlig, men bakgrunnen er godt blurret. Du kunne godt hatt litt mer luft under blomsten. Men det viser likevel at du ikke trenger kaste linsa ser ut som at du har kontroll, men at du må finne noen flere gode motiv for å dra nytte av den og kanskje se tydeligere at det ikke er du som er dårlig fotograf. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Har brukt denne linsa her Pentax 75-300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå