[email protected] Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Driver og setter opp en guest account i XP som er ment å være sperret for "alt" unntatt spilling, slik at ingen skal drive å kødde med maskinen på LAN. Dette gjøres jo i group policy ( start-run-gpedit.msc), men det får jo bare virkning for meg selv som er administrator.. Noen som har greie på hvordan jeg setter disse sperrene på Guest accounten istedenfor meg selv? [ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-07 14:57 ] Lenke til kommentar
Silence Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Siden subjectet er XP / Win2K, så skal jeg i alle fall svare hvordan det er i Win2K :smile: Utfra beskrivelsen, regner jeg med at dette ikke er snakk om et AD domene, men en workgroup. Du kan dermed ikke bruke group policies, men må benytte local policies. Gå til Administrative Tools og start Local Security Policy verktøyet. Under her kan du sette rettigheter basert på både brukere og grupper, men jeg anbefaler STERKT at man setter rettighetene til grupper (som for eksempel Guests gruppen). De meste du trenger finner du under Local Policies - User Rights Assignment. For optimal sikkerhet bør du også se litt på rettighetene på katalogene til denne LAN boksen din, for det fins *nyttige* verktøy som, hvis kjørt fra floppy og har filtilgang, kan overstyre policies. Skal sjekke hvordan det er i XP når jeg får tid, og poste dersom ingen andre svarer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå