Gå til innhold

Acer Aspire 7720G med 17" WXGA+

Anbefalte innlegg

Jeg var ute etter en laptop hovedsaklig til online poker å ha som backup til den stasjonære PCen min, og fant da raskt ut at det eneste kriteriet jeg hadde til laptopen var at den måtte kjøre 1900x1200 oppløsning. Jeg sjekket rundt etter de billigste laptopene med denne oppløsningen, og fant ut at Acer Aspire 7720G virket å være det billigste jeg fant på norske webshops. Det finnes mange varianter av 7720G, og de varierer mellom 17" WXGA+ (200-nits) 1440x900 pixels og 17" WUXGA (250-nits) 1920x120 på dem.

Så kom jeg over denne på ps.no:

7720G til 7500,-

Ettersom de fleste andre 7720G med 1900-oppløsning jeg hadde sett kostet rundt 10000kr, var jeg selvfølgelig skeptisk til at denne kunne ha 1900-oppløsning (da det ikke står opplyst), så jeg sendte en melding i "dialog med selger" opp mot dette produktet, og her er spørsmål og svar:

"Jeg lurer på om denne varianten av Aspire 7720G bruker 1440x900 eller 1900x1200. Jeg har lest at det varierer hvilken av oppløsningene versjonene bruker på tross av at alle har 17" skjerm."

svar:

" Den støtter:

_SpecList_ctl15_LabelValue>17" TFT 1920 x 1200 ( WUXGA ) - 24-bit (16,7 millioner farger) - CrystalBrite"

Fint tenkte jeg, og bestilte laptopen, som kom i dag. På laptopen står det derimot 17" WXGA+, og 1440x900 er maks oppløsning jeg kan velge på skjerminnstillingene.

Er det jeg som er dum her og ikke forstår hvordan jeg skal klare å kjøre 1900-oppløsning, eller har ps.no gitt meg feilinformasjon/løgn? Dersom svaret er førstnevnte hadde jeg satt pris på om noen fortalte meg hvordan jeg får endret oppløsningen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Forbanna selger med svevende svar, sier jeg!

Slik han formulerer seg, sier han at maskinen støtter en slik skjerm, ikke at den har det. Det er det samme som at min 5930G støtter 4 GB RAM, men den har bare 3.

Hvis denne selgeren er så korka at han har lurt deg opp, ned og i mente er nok eneste mulighet til å få 1920x1200 å kjøpe en skjerm som faktisk har så mange pixler på skjermen.

Du kan selvfølgelig klage på dette, men siden du kjøpte den for et halvt år siden hjelper det nok lite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...