Gå til innhold

Kjøpe ny TV til rundt 10000,-

Anbefalte innlegg

Jeg er litt grønn når det gjelder tv........... Noen som kan gi meg et tips om et bra tv kjøp til rundt 10000?

40 eller 42".

Er utrolig mye å velge imellom så er litt redd for å ende opp med noe dritt. Skal spille litt ps3 og se på vanlige kabeltv signaler + film da selvfølgelig :)

Har noen venner som har Sony Bravia 40" og de er førnøyde. men det begynner å bli en stund siden den kom ut så mulig det har kommet noe bedre til den prisen?

Takker alle som gidder å svare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke nødvendigvis fullhd tv i den størrelsen. Vil ikke se forskjell med mindre du sitter helt inntil skjermen tror jeg. Kan anbefale Panasonic 42PX80, er årets modell av fjorårets testvinner. Den er bra til tv og film, men også grei til spilling, er ikke noe særlig med innbrenningsproblemer lenger bare man er bittelitt forsiktig og kjører den inn osv.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg anbefale deg å kjøpe Samsung M87! Dette er den beste tven du får til under 10.000kr til ps3 og tv bruk, hvorfor:

- Panaonic Px80 som Francesca_ er en meget god plasma tv det skal sies! Jeg har en px80 selv hjemme i stuen til kun TV-bruk, ps3 maskinen har jeg koblet opp i et annet rom på samsung m87'en. Hvorfor? Fordi jeg har testet ps3 på begge to, og syns lcd'en fra samsung ga et bedre bilde!

Den andre du tenker på fra Pixmania, kommer til å koste deg 12.000kr, med frakt osv. Så da får du bedre tver i den klassen.

Sony Bravia v300 er en helt ok tv, jenta mi har den men den er kun koblet opp mot kabel tv, så har ikke testet den med ps3.

Som sagt så anbefaler jeg samsung m87

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg anbefale deg å kjøpe Samsung M87! Dette er den beste tven du får til under 10.000kr til ps3 og tv bruk

det er nok mange uenig i. m87 er helt grei så sant du kan leve med den forferdelig blanke skjermen, den er så blank at jeg ser ikke helt vitsen med å ikke kjøpe en plasmaskjerm, feks panasonics 70 serie som du får for ca samme prisen, de har heller ikke problem med detaljene i gråsonene, som beskrevet her http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/Calibration.php

i tillegg har samsung et ekstremt frynsete rykte kvalitetsmessig - det har feks vært mye trøbbel med firmware og kompabilitet med hdmi. bortsett fra dette er det bare en god grunn til å kjøpe tven foran feks en bravia 3500 til 9000

https://prisguiden.no/product.php?productId=83350

og det er at man visstnok kan gjøre 1:1 full hd pixelmapping over vga. men de fleste bruker jo hdmi til data uansett.

derfor anbefaler jeg sony dersom du vil ha lcd. de har god kvalitet, matte fine skjermer, de mest nøyaktige fargene i lcd-verdenen, ok sortnivå og tidløs design.

Lenke til kommentar

anbefaler Panasonix PX80. liker ikke samsung da de jukser med fabrikkinstillinger for å få deres tv til å se skarpere ut når de sammenliknes med andre tver i butikker. sortnivå på PX80 er så mye bedre enn alle samsung tver at bare det er grunn nokk.

Lenke til kommentar

Stemmer i anbefaling av PX80.

Akkurat nå går denne for 7995,- på elkjøp.no hvilket er en meget god pris.

Kjøpte nettopp denne i nærmeste Elkjøp-butikk selv i dag, fikk den for 8400,- (internettpris + frakt). I butikken var den priset til 13k. Lønner seg å prute! :D

Endret av azidG
Lenke til kommentar

Er først og fremst VELDIG opptatt av at det ikke er etterslep på noen av disse tvne. Blir gal av å se på fattærns 42"

For dere som har samsung m87, PX80 eller sony bravia noen erfaringer med dette?

Noen som har Samsung 46" LCD-TV LE46M86BD? erfaringer?

Endret av killme666
Lenke til kommentar
anbefaler Panasonix PX80. liker ikke samsung da de jukser med fabrikkinstillinger for å få deres tv til å se skarpere ut når de sammenliknes med andre tver i butikker. sortnivå på PX80 er så mye bedre enn alle samsung tver at bare det er grunn nokk.

Som sagt. Til PS3 spilling så syns jeg m87 (kjører 1080p) er bedre enn px80. Jeg har begge to hjemme, hvor jeg har px80 i stuen til å se på tv (Den er meget god til tv-titting) også har jeg m87 på "spillrommet" til å spille ps3.

Lenke til kommentar

Som sagt. Til PS3 spilling så syns jeg m87 (kjører 1080p) er bedre enn px80. Jeg har begge to hjemme, hvor jeg har px80 i stuen til å se på tv (Den er meget god til tv-titting) også har jeg m87 på "spillrommet" til å spille ps3.

Hvordan er etterslepet på m87?

Lenke til kommentar
Hva med de nye QPVision og Tatung tv`en? De har kommet veldig bra ut i tester og er overhodet ikke noe dårligere enn de dyrere og kjente merkene.

hmm, de er muligens like bra som dyre og kjente merker som hitachi, samsung og lg. men kan ikke konkurrere i kvalitet idetheletatt mot f.eks panasonic som faktisk er billigere :)

Så pris og kvalitet har ingenting/lite felles lenger dessverre.

Lenke til kommentar

Hvordan er etterslepet på m87?

Jeg for min del har spilt Fifa 08, GTA IV, motorstorm, Call of duty 4, Burnout osv på PS3, og ikke merket noe etterslep.

Lenke til kommentar
Jeg er litt grønn når det gjelder tv........... Noen som kan gi meg et tips om et bra tv kjøp til rundt 10000?

40 eller 42".

Er utrolig mye å velge imellom så er litt redd for å ende opp med noe dritt. Skal spille litt ps3 og se på vanlige kabeltv signaler + film da selvfølgelig :)

Har noen venner som har Sony Bravia 40" og de er førnøyde. men det begynner å bli en stund siden den kom ut så mulig det har kommet noe bedre til den prisen?

Takker alle som gidder å svare

Er dette en tv og satse på eller er det bare ræl? Har vanlig kabeltv (dårlig bilde?) og ps3. noen som har erfaringer med denne tv'n? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333309

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...