janfredrik Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei! Har i dag skrudd opp min Wii for å installere en Wii-clip modchip, men det er jo umulig å få den til å lese backup-diskene! Har satt på Wii-clip'en på opp til 25 ganger i dag, jeg føler at den står greit på, men det kommer opp "unable to read disc". Putter jeg inn orginaldisken leses den fint samtlige ganger. Det har også kommet opp dette et par av gangene: "Please insert disc", selv om jeg da har en disc inni. Noen som har vært borti en Wii-clip installasjon og kan hjelpe? Trodde det skulle være mye lettere. Er forresten d2ckey m/ Wii-clip det er snakk om! Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) . feil . beklager . Endret 20. mai 2008 av jonarvid Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Nå har jeg sjekket litt, og jeg tror den står veldig godt på plass nå, har prøvd å ta den forsiktig av, og det klarer jeg ikke. Jeg har nå en backup DVD inni Wii'en, det er Super Mario Galaxy brent på en DVD med 2,4x. Når jeg slår på Wii'en reagerer ikke DVD-rommet, den spinner ikke og leser ikke. Jeg får allikevel startet Wii'en, men altså, det kommer ikke opp noe spill, kun en svart skjerm med hvit tekst på som sier at det har skjedd noe feil hvis jeg åpner spill-channel. Vært borti dette? Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er det en helt ny Wii du har? Jeg vet det er nettopp kommet et nytt chipsett til wii som enda ikke er hacket. Chipen heter fremdeles D2C, men Nintendo har gjort noen forandringer som gjør at ingen av dagens mod-chiper fungerer på den. Den ble sett for første gang for maks en måned siden. Hvis wiien din er eldre en det er det nok ikke det som er problemet. Da ville jeg prøvd å få lånt et måleinstrument for å se om alle punktene på mod-chipen har kontakt med punktene på wiien. Har ingen bedre tips, dessverre. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei, det som du kansje ikke vet er hvilken Wii du har? Det er forskjellige, de nyeste heter "d2c" og krever en spesiell chip. Du har også D2A og D2B som er eldre modeller. Den nyeste har fjernet alle de "lette" måtene å chippe på. Med D2C må du bruke D2CKey som krever 32 loddepunkter med millimeters avstand. Denne er ikke noe for noen nybegynnere. Den krever mikroskop og tynn tynn loddebolt. http://image.ecplaza.net/offer/n/nhgame/4917309_s.jpg For å se hvilken version av Wiien du har gå her: http://wiitracker.nintendo-scene.com/search.php Skriv inn serienummeret på wiien og søk så ser du. - Thorleif Jacobsen Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Er en d2c Wii, så chippen og clip'et burde passe. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Riktig det ziller sier, men som jeg sa tidligere er det kommet et nytt D2C chipsett for maks en måned siden som enda ikke er cracket. Edit: Hvis du kan engelsk kan du lese litt om det nye chipsettet her: http://wiinewz.com/forums/wii-general-disc...able-w-pic.html Endret 21. mai 2008 av sphaa Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Glemte å legge til at Wii'en er godt over 1 mnd gammel, så det er nok ikke det nye brikkesettet. Your Drive Chip is most likely GC2-D2C. Your Drive Pins are most likely not cut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå