Darkannie Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Fikk beskjed om at VISA hadde 2 mnd. behandlingstid på søknden om tilbakebetaling. Prøver gjennom paypal jeg også før fristen på 45 dager løper ut. 2 måneder? JEEBUS! Ja, ja er siste utvei for meg uansett, så skitt au. Jeg har tid å vente. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ringte reklamasjonsavdelinga til Postbanken og fikk vite at de hadde mistet anmeldelsen og at jeg skulle sende på nytt. Og jeg fikk epost addressen dems så imorn tar jeg bare å scanner inn anmeldelsen. så går det mye fortere også. til dere andre, ikke gi opp før dere har fått pengene tilbake. *kommer til oppdatere denne tråden hyppig* Lenke til kommentar
Tosk1 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Da har jeg opprettet dispute hos paypal og det innenfor 45 dagersfristen, kanskje de kan hjelpe med tilbakebetaling. krysser fingrer. Lenke til kommentar
Tosk1 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ikke lenger mulig å handle med paypal på mobilnytt.com ser jeg, hva kan årsaken til det være da? Nå er det kun mulig å overføre penger rett til svindlerkontoen til mannen i mosjøen. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Huff, dette gjenoppliver noen gamle minner hos meg. Ble også svindlet for fire år siden, kjøpte av en fyr på qxl. Han hadde svindlet mange andre, og ble dømt for 12 andre saker i samme rettsak, og det viste seg at han f.eks tidligere var dømt for hasj-smugling, før han engang var 20 år. Tanken om at slike skulle blitt skremt til å betale tilbake er naturligvis enkel, men narkotikakobling og et litt for spennende navn, samt det faktum at jeg visste at han hadde brukt opp pengene på å ta med en tøs til syden, gjorde at slikt raskt ble lagt på hylla. Nå er det fire år siden, jeg har stadig ikke sett noe til pengene, til tross for at statens innkrevningssentral skal ta seg av innkrevningen. Hjelper jo ikke så lenge han ikke har noe lovlig inntekt... Om ikke annet håper jeg at andre lærer av disse sakene, aldri forhåndsbetal noe som helst til folk du ikke kjenner. Foruten ebay med selgere som har >98% positiv tilbakemelding på 200 salg eller mer vil jeg aldri handle på forskuddsbetaling igjen, og der også kun pga paypals "sikkerhet" (ja jeg har inntrykk av at ebay tar svindel seriøst). Seriøse nettbutikker med visa-betaling er nok likevel det aller sikreste. Lykke til med saken deres, håper det ordner seg raskere enn for min del. Lenke til kommentar
stue Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Jeg tror også at man kan se langt etter pengene sine. Tror man må bruke litt alternative metoder her. Få tak i nummer til foreldrene hans, Informer dem høflig om saken, spør om de har et nummer du kan nå ham på osv. Mye kan skje hvis mor og far er inne i bildet. Spør etter hans mobil nummer som han bruker, ring ham i tide og utide, tidlig på morgen osv. Ikke gi opp. informer lokale lensmannen om fyren, gjør livet hans ubehagelig slik at hans letteste utvei faktisk er å betale tilbake. Jeg kan love at politiet ikke løfter en finger, og de løfter først noen fingre hvis de mases på og får mest mulig info i hende. Hvis det blir noen sak uttav det ( etter noen år), så får du dere ikke pengene tilbake. Politiet har for mye å gjøre, og slike svindelsaker prioriteres ikke dessverre. Endret 24. juni 2008 av stue Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Sånn, da har jeg sendt politianmeldelse på mail og lagt til en skriftlig klage og forklaring av saken. Snakket tidligere med de på postens reklamasjonsavdeling og spurte om det tok lang tid å behandle. De sa nei, kanskje 1 uke ettersom det er sommerferie. Lenke til kommentar
Darkannie Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Da jeg leverte inn anmeldelsen fikk jeg beskjed om at her skulle det skje ting, at det ikke kom til å bli lagt på hylla! De skulle rett i kontakt med Mosjøen lensmannskontor, og han skulle bringes inn til avhør så raskt som mulig. De sa også at de var veldig glade for at jeg anmeldte forholdet, slik at jeg ikke bare lot han slippe unna, for de var interessert i å få stoppet sånne som han så fort som overhodet mulig! Jeg tviler på at jeg får penger tilbake fra han, men har stor tro på Postbanken VISA akkurat nå! Fingrene krysset! Forhåpentligvis har PayPal slettet kontoen hans etter at vi er flere som har åpnet disputt mot han! Godt er det, da er vi allefall på vei i riktig retning! Hold oss oppdatert om du får penger av PayPal! Lenke til kommentar
Darkannie Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ser han er enda oppe å går inne på Finn.no... Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 At finn.no ikke gjør noe med slike øyeblikkelig viser bare at finn.no er mer interessert i sine annonseinntekter enn de er i å beskytte brukerne sine. Rimelig useriøst. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ser han er enda oppe å går inne på Finn.no... jeg tror jeg tar og ringer lennsmannen i mosjøen imorn. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Faen så kjedelig dette her for dere. Synd enkelte må ty til slike metoder for å lure ut penger av folk. Fruen mistet vel nærmere 18k etter å blitt svindelt på et depositum hun betalte inn for en leilighet hun trodde hun skulle få leige. Utrolig kjedelig, selv om forholdet ble anmeldt og statens innkrevingssentral er koblet inn i saken er det vel heller tvilsomt at hun får noen penger tilbake ever. Har vel gått 3-4 år nå. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Faen så kjedelig dette her for dere.Synd enkelte må ty til slike metoder for å lure ut penger av folk. Fruen mistet vel nærmere 18k etter å blitt svindelt på et depositum hun betalte inn for en leilighet hun trodde hun skulle få leige. Utrolig kjedelig, selv om forholdet ble anmeldt og statens innkrevingssentral er koblet inn i saken er det vel heller tvilsomt at hun får noen penger tilbake ever. Har vel gått 3-4 år nå. Hehe, høres likt ut som min, hjelper ikke at statens innkrevningssentral blir koblet inn så lenge vedkommede ikke har penger det kan trekkes fra. Fire år hos meg også nå. Men nå tror jeg han får sosialstønad (trygd), så da kan jeg vel kanskje håpe på å få 50 kroner i måneden resten av livet ellerno? Lenke til kommentar
Tosk1 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hr. Storesund er fortsatt aktiv, er forandringer på nettsiden hans. Noen som har hatt kontakt med han i det siste, tlf. el. mail? Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 hva er forandringene på siden hans? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Leser dere virkelig ikke moderatornotisene i tråden? Personopplysninger, navngivning, m.m. av privatpersoner tillates ikke og har blitt slettet. Gjentatt uthenging av privatpersoner på denne måten kan heretter medføre reaksjoner. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Darkannie Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hold oss oppdatert hva de bekjente av "den mistenkte" sier! Hatt kontakt med Mosjøen lensmannskontor noen? Lenke til kommentar
Darkannie Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Siste nytt! Motatt mail fra Mobilnytt i dag hvor han beklager alt som har hendt, han skylder paa at Paypal kontoen hans ble stengt! Men den regner jeg med ble stengt nettopp paa grunn av at han er en skurk! Lover meg ogsaa penger "fra egen lomme" innen 25 juli! Akkurat som om jeg skulle faa medlidenhet for at han maa punge ut selv! Skrev at jeg brydde meg ikke om hvor pengene kom fra saa lenge jeg mottok dem, og at jeg trekker tilbake anmeldelsen naar pengene er motatt. Endret 27. juni 2008 av Darkannie Lenke til kommentar
arild123 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har vedkommende hevet mobilprisene på siden sin? Oppsiktsvekkende billig er det i alle fall ikke. 4k for N82 og nesten 5K for N92. Han har vel brukt opp pengene han svindlet og forsøker nå å ta igjen det tapte ved å kjøpe "billig" fra andre nettsider. Herre min hatt. Jaja, hva pengene angår så tror jeg ikke dere skal se så mørkt på det. Om det ikke dekkes via Paypal er det store sjanser for at VISA vil punge ut siden politikken til selskapet er at det skal være trygt å handle på nett. Lykke til! Lenke til kommentar
Darkannie Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, N95 8gb har han oekt med tusen kroner naa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå