Gå til innhold

Bytte ut Tamron AF 70-300 mot ett bedre objektiv

Anbefalte innlegg

Nei det står ikke noe sted,men det betyr ikke at det ikke kan nevnes,fordi 200 mm faktisk er svært lite,ja selv til større ting enn småfugler kan det være snaut.
Pussig at folk klarte seg med 200mm på film da, man kan vel ikke ta bilder av noen ting med det ;-)

Så lenge trådstarter ikke en gang har antydet at h*n skal fotografere fugler eller trenger mer brennvidde til andre ting, synes jeg folk skal holde seg til det, og ikke trekke inn slike ting i debatten. Det er svært mange ting man aldri trenger større brennvidde enn 200mm for å fotografere, og det er ytterst sjelden jeg har brukt min 70-300 på 300mm. Riktig nok er Tokina 80-400mm et bedre objektiv enn Tamron 70-300, men det er slett ikke sikkert at det er objektivet som er rett for trådstarter. Man spør her for å få svar på hva man selv trenger, ikke hva alle andre trenger. Det er flere her som ikke har prøvd å sette seg inn i trådstarters situasjon, og hvis h*n har funnet ut at 70-300mm er et perfekt brennviddeområde, vil 70-200 med konverter være et svært godt alternativ, det vil også 70-300IS. Det er langt fra sikkert at trådstarter vil bli fornøyd med 80-400...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pussig at folk klarte seg med 200mm på film da, man kan vel ikke ta bilder av noen ting med det ;-)

Vel før bilen kom måtte en bruke hest og kjærre eller gå.

Poenget er at det finnes bedre løsninger,så hvorfor ikke belyse dem.

Jeg regner trådstarter som så oppegående at han klarer selv å finne ut hva han trenger,men å utelukke andre alternativer i en diskusjon fordi noen mener kunn 200 mm er diskutabelt blir feil,trådstarter anntydet da vitterlig en erstatning for en 70-300 så kan en gå 100mm ned bør det vel være greit å gå 100mm opp. :cool:

Det er flere her som ikke har prøvd å sette seg inn i trådstarters situasjon, og hvis h*n har funnet ut at 70-300mm er et perfekt brennviddeområde, vil 70-200 med konverter være et svært godt alternativ, det vil også 70-300IS. Det er langt fra sikkert at trådstarter vil bli fornøyd med 80-400...

Riktig,men det må ikke forhindre at alternativer blir presangtert,som sagt tidligere så regner jeg med at trådstarter fint finner ut hva han trenger,men her som i tråder jeg selv har startet vil jeg tro det er utmerket å få presangtert alternativer, iallefall setter jeg pris på det og har faktisk revurdert mitt syn i enkelte tilfeller nettop fordi noen presangterte alternativer :hmm:

I tillegg har vi alle de andre som leser slike tråder nettop fordi de har samme eller liknende problem .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Trådstarter var du interessert i å fotografere fugler?

Var det interessant med våre innspill om 400 mm ++ p.g.a gunstig pris og mål

hvis ikke beklages avsporingen

Endret av Max50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...