Gå til innhold

Sony PS3 , GTA IV problem!

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt spillet i gang i 40 timer , og har kommet 60% ut i spillet. Når har det klikket og skjermen ble helt svart. Hvorpå jeg måtte restarte ps3. Når den startet opp igjen, finner den ingen spill. Jeg har testa alle spillene mine,og den loader ingen. Hva er galt ?! :s noen med en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savene er der, men PS3'en leser ikke spillene? Da er det drevet som har føket. Test dette ytterligere ved å sette inn disken med etiketten inn først. La det gå noen sekunder før du tar ut disken. Står toppen av etiketten fortsatt først inn, er det drevet, og verksted neste.

Lenke til kommentar
Savene er der, men PS3'en leser ikke spillene? Da er det drevet som har føket. Test dette ytterligere ved å sette inn disken med etiketten inn først. La det gå noen sekunder før du tar ut disken. Står toppen av etiketten fortsatt først inn, er det drevet, og verksted neste.

Jeg skal prøve dette , men akkurat nå formaterer jeg hardisken. 1t 30min igjen! Så savene er og blir borte,hehe.. Men spillet laster heller ikke inn og begynner og installere..

Jeg har testa alle spillene jeg har , 8stk. Og ingen av disse vil leses av. Frustrasjonen er høy mildt sagt.

Hvordan går jeg frem nå? Hvem tar jeg kontakt med? Kjøpte ps3 20 Desember 2007. Så den er knappe 6mndr gammel , synes det tok kort tid for noe ble ødelagt. Og en annen ting,er det GTA IV sin feil at ps3 min ikke loader spill lengre? Spilte gta , så skulle jeg slå av pause,kom inn igjen,og måtte pause enda en gang.. når jeg gjorde det ,ble tvn helt svart.. og måtte RS'e ps3. Noe som tok snodi lang tid. Fram til idag ,så har GTA IV låst seg 1 gang tidligere..

Takk for hjelp! :new_woot:

Endret av MrGn0Mefunc1030FAN
Lenke til kommentar
Ser ut som GTA4 har tatt kvelden på en god del BR-drev, flere som har lagt merke til dette fenomenet?

Mye på utenlandske forumer, folk beskriver akkurat det samme.

Har sett dette på flere forum. Der en kar har fått ps3-drevet ødelagt og flere kompiser av han også har fått sin ødelagt.. Spørsmålet mitt nå, er hvem skal jeg henvende meg til? Der jeg kjøpte ps3? Garanti sak? Eller er det R* som laget GTA IV.. ? En ting er iallefall sikkert, dette skal jeg ikke betale selv,på en 6mndr gammel konsoll..

Kan jo også legge til at flere hadde fått ødelagt drevet sitt på andre spill også. Som f.eks COD4.. Så om det er GTA IV som ødelegger for folk,kan jo diskuteres.. Og på den andre siden så er jeg veldig nysgjerrig på hvordan en cd\spill kan ødelegge noe det er laget til. Snodige greier! Ja , gjerne et fenomen.. Frustrert blir jeg.. Off

Lenke til kommentar

PS3 er ferdig og formatere. Dette løste heller ingenting. Jeg har også teste take-two sine 12step tips. Men disse er vel gjerne ment på ps3\gta iv som faktisk klarer og loade spillet. Jeg testet også og sette etiketten først inn,den kom ut igjen slik jeg satt den inn. Så med andre ord. Drevet er ødelagt,og klarer ikke drive den hersens plata rundt.

Hvordan kan en konsoll som er 6mndr gammel være ødelagt allerde? Virker jo som dem har tatt gamle deler av PS1 konsoller og brukt på ps3. Hvem skal jeg henvende meg til ? Er dette en garantisak eller? Er det R* som lagde spillet sin jobb?

Står igjen med mange spørsmål og fint lite svar..

*SONY PS3. PFFT*

Lenke til kommentar

Fikk samme feilen på min etter ca 4mnd. Tok den med dit jeg kjøpte den så sendte de den inn til Sony. Fikk det på garantien så det gjør nok du også. Leverte den inn 5 Mars og har ennå ikke fått den tilbake.. :(

Endret av j8rgen
Lenke til kommentar
Tror dette går på garanti, evnt. reklamasjon, som er 5 år på PS3. Ta kontakt med butikken, det er vel dét de fleste gjør.

Ja skal ta kontakt med coop elektro. der jeg kjøpte ps3. Jeg må sende den til dem men det bør vel ikke by på noen problemer eller? Håper dem har fått sterkere deler nå,så jeg ikke har consollet 6-7mndr så ryker det igjen.

Si meg, hvor lang tid vil en slik reperasjon ta egentlig? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Tror dette går på garanti, evnt. reklamasjon, som er 5 år på PS3. Ta kontakt med butikken, det er vel dét de fleste gjør.

Ja skal ta kontakt med coop elektro. der jeg kjøpte ps3. Jeg må sende den til dem men det bør vel ikke by på noen problemer eller? Håper dem har fått sterkere deler nå,så jeg ikke har consollet 6-7mndr så ryker det igjen.

Jeg fikk min tilbake i dag, 2 og en halv måned etter jeg sendte den inn. Kan ikke tro at det vanligvis tar så lang tid. Eller?

Fikk en helt ny ps3 med ny kontroller og hele pakka :p Ble litt overasket :p

Lenke til kommentar

Kompisen min fikk det samme problemet. Blu-ray drevet sluttet å funke rett og slett. Han leverte det inn for ca 2 uker siden hos eb games og var innom der før helga for å høre om når han kunne forvente konsollen sin tilbake. Det hele endte med at fikk med seg en låne-konsoll hjem, som han kunne ha til han fikk tilbake sin fra rep. Han ringte meg og sa "Da får jeg fortsette med GTA4 der jeg slapp og vente til MGS4 imens". :grin: Er glad for hans vegne med tanke på at han kun fikk spille GTA4 i ca 15 timer før konsollen hans streiket.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min tilbake i dag, 2 og en halv måned etter jeg sendte den inn. Kan ikke tro at det vanligvis tar så lang tid. Eller?

Fikk en helt ny ps3 med ny kontroller og hele pakka :p Ble litt overasket :p

Jeg vil tro at dem sender konsollen til usa eller noe. Tviler på at dem reparerer her i norge. Men 2 1\2 mnd var litt overdrevet. Men si meg , måtte du betale noe som helst? Frakt eller noe lignende? Og sendte du inn din ps3 med alt av utstyr som fulgte med den? Kabler og kontrollen etc.. Min er en 40GB. Hvordan vet du at ps3'n er ny forresten? :) Og var den med den nye typen kontrollere? Dualshock3 eller noe slikt

Faen

Min PS3 er en helvettes 60GB, nå blir jeg irritert da den er på rep nå

Viss jeg må vente 2 og 1/2 måned så klikker jeg

Har likksom storspillet til PS3 :p

Og hva er storspillet? :) GTA IV? Har hørt om mange i usa\utlandet som har fått drevet sitt ødelagt av GTA IV.. Men er vel bare timingen..

Endret av MrGn0Mefunc1030FAN
Lenke til kommentar
Kompisen min fikk det samme problemet. Blu-ray drevet sluttet å funke rett og slett. Han leverte det inn for ca 2 uker siden hos eb games og var innom der før helga for å høre om når han kunne forvente konsollen sin tilbake. Det hele endte med at fikk med seg en låne-konsoll hjem, som han kunne ha til han fikk tilbake sin fra rep. Han ringte meg og sa "Da får jeg fortsette med GTA4 der jeg slapp og vente til MGS4 imens". :grin: Er glad for hans vegne med tanke på at han kun fikk spille GTA4 i ca 15 timer før konsollen hans streiket.

Dette var egentlig overraskende på en positiv måte. Lurer på om jeg skal lure meg til en 'lånekonsoll' jeg også.. Jeg var kommet 62% ut i gta4,haddet spilt 42 Timer eller noe slikt. Og jeg formaterte Hardisken igår. i håp om at det ville hjelpe. noe det ikke gjorde. Så jeg må rett og slett starte fra scratch. Har dere forresten hørt noe om patch til gta4 fra R* Games? Min ps3 freeza faktisk bare 2 ganger før drevet ble ødelagt. Og 2 ganger iløpet av 42 timer er ganske bra. For ifølge maange er dem super plaga med freez under loads osv. Men PS3 ble noe utlevert litt for tidlig.. Er nok som mange sier.. Og dette gjelder også GTA4.. Nemlig at aksjeholderne ikke hadde tolmodighet til og la dem gjøre konsollen og spillet fullstendig. Når dem hadde lagt ps3 og gta4 ut for pre-bestilling ,så tjente dem usansynlig mye penger. og kunne ikke vente lengre.. Og dette er på VÅR bekostning som brukere\kjøpere.. Jeg blir sinna. For dette kunne jo vært unngått med skikkelig testing av både konsoll og spill. Og når kommer Dualshock3 kontrollerne?

Lenke til kommentar

MrGn0Mefunc1030FAN:

Hadde noen bittesmå riper på min før jeg sendte den inn så denne er ny. Alt var pakket inn som i en helt ny ps3 eske, med plast rundt alle kabler og slikt. Fikk til og med ny eske :p Sendte ikke inn kontroller eller noe bare konsollen, men fikk alikevell med alt tilbehøret som følger med når man kjøper den. Fikk en vanlig sixaxis kontroller. Tror nesten de har gjort en feil :p

Måtte ikke betale noe.

Endret av j8rgen
Lenke til kommentar
MrGn0Mefunc1030FAN:

Hadde noen bittesmå riper på min før jeg sendte den inn så denne er ny. Alt var pakket inn som i en helt ny ps3 eske, med plast rundt alle kabler og slikt. Fikk til og med ny eske :p Sendte ikke inn kontroller eller noe bare konsollen, men fikk alikevell med alt tilbehøret som følger med når man kjøper den. Fikk en vanlig sixaxis kontroller. Tror nesten de har gjort en feil :p

Måtte ikke betale noe.

Heheh så evig eid!! Men **** til pass åt dem.. såpass kan dem gjøre. når dem masseproduserer noe som tydligvis ikke er ment for og vare mer enn et halv år i slengen..

Lenke til kommentar

Husk at det gjerne er mye lavere feilprosent på slike ting enn en opplever ved å lese på diverse fora da det omtrent bare er de som har opplevd det samme som skriver. Har hatt min ps3 i snart ett år, ingen problem.

Såvidt jeg vet repareres ikke ps3, men det konstateres at skaden går under reklamasjonsrett og så sendes det en ny. At det har vært mangel på 60gb versjonene (slik at det har tatt lang tid før en får ny) har vært nevnt tidligere på dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...