Gå til innhold

Utvikling av norsk musikkside


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har lenge jobbet med noen planer om å utvikle et nytt norsk nettsamfunn for musikere, band og artister og er interessert i å vite om det er noen her som kunne vært interessert i å bli med å utvikle dette konseptet. Dette er så klart alt for stort til at kun en person kan utvikle det (hvis man ønsker å få det gjort innen en rimelig tidsgrense) eller drifte det og derfor trengs det hjelp. Jeg mener at Norge kan ha bruk for et slikt nettsamfunn.

 

Så litt om ideen... Ideen baserer seg på å utvikle et nettsted der band og artister i Norge kan opprette egne profiler, laste opp selvprodusert musikk for avspilling og/eller nedlasting og brukere skal kunne gi kommentarer og karakterer til låtene. Ut i fra dette kan man bygge på masse! Noen ideer er en nettradio som spiller av nye låter konstant, uten pauser og kun låter som er stemt opp til høyeste karakter.

Selvfølgelig vil det være mange flere funksjoner, dette er bare hva prosjektet baserer seg på. Det er sikkert mange som ønsker å vite mer om prosjektet, men jeg valgte å ta med basisideen. Spør om dere lurer på noe.

 

En slik nettside er nyttig både for musikkelskere og artister og band som ønsker å bli oppdaget og mer kjente, eventuelt forbedre musikken sin. Er det noen her som kunnne være interessert i å delta i utviklingen av denne ideen og nettstedet?

Hjelp innen HTML, CSS, PHP, Flash, Javascript, grafikk, ideer, ja egentlig hva enn dere kan stille opp med hjelper i utviklingen. Noen som kan stille opp med noe?

 

Ideer tas selvfølgelig i mot! :)

 

 

Vet ikke om jeg bør poste her eller under Webdesign, men siden dette er et prosjekt hvor PHP kommer til å være svært sentralt velger jeg å poste det her. Beklager om det ikke stemmer.

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men Urørt er for det første uoversiktlig, etter min mening, og veldig begrenset med tanke på sidens funksjon. Man legge inn sanger og høre på de... Tenkte også på å legge til noe lignende last.fm og artikkeldatabaser, slik som på forsiden av http://www.ultimate-guitar.com

 

 

og du må jo ikke glemme å nevne www.uhort.no

 

tror nok det beste er å gi opp dette :) plaser dette på hyllen min hvedsiden av det gamle mafia spill prosjektet mitt :) xD

Lenke til kommentar

Ja, ok.. Vet ikke om det er noe lignende det du tenker på, men i og med at vi skal ha med et PM-system kommer vi nok også til å lage et vennesystem, men det er sikkert ikke det du tenker på.

 

Vi skal være tro mot konseptet på denne siden, samtidig som vi kan være fleksible. Er det noen som har lyst til å hjelpe til med hva enn det skulle være?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...