potetskrell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg har i det siste blitt plaget med høye skarpe skrapelyder når pcen er sånn noenlunde belastet. Det blir gradvis verre for hver dag. Spesielt når KTorrent kjører. Har i over et år brukt Ubuntu, og ingen problemer. Problemet oppstod vel etter jeg oppgradert til siste versjon, men tror ikke det er noen sammenheng der. Lydkort er onboard, MSI hovedkort og Intel prosessor. Når den har stått på lenge begynner lydene når jeg feks scroller på i firefox, åpner bilder osv. Det er så ille at jeg ikke kan ha på med hodetelefonene da. Hva kan dette komme av? Støv i pcen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Så lydene kommer i høyttaler / hodetelefon? Har du sjekket mixeren til lydkortet? Prøv å slå av (mute) alle ubrukte innganger. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ja, de kommer når jeg spiller musikk i feks Rythmbox el. VLC. Værst når jeg spiller musikk. I de første timene etter maskina er påslått uten bruk av KTorrent er det ingen ulyder. Skal prøve det. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Hvis noen skulle oppleve dette senere, så tror jeg løsningen ligger i for lite diskplass på disken Ubuntu er innstallert på. Jeg hadde rundt 5gb ledig, men Ktorrent spiste vel opp det meste av det. Nå har jeg flytta 100gb over til en annen disk, og de tyder på at det var løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå