Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte Eksamen 2008 - Dagliglivets matematikk

Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På eit fly mellom Stockholm og København kostar ein bestemt parfyme 350 SEK eller

275 DKK.

Kva er kursen på SEK uttrykt i DKK?

Noen som har svaret på den?

Jeg fikk 127,27

Jeg fikk også 100DKK = 127,27SEK

350/275 = 1,2727...

1,2727 * 100 = 127,27

100DKK = 127,27SEK

Tror eksamen gikk veldig bra for meg. Håper såklart på toppkarakter, men blir veldig fornøyd med en 5'er også. Den eneste oppgaven jeg ikke greide var den ligningoppgaven hvor jeg valgte 3 poengs oppgaven. Kom fram til at x = -35 tror jeg... Men venstreside og høyreside ble ikke lik.

Kan godt være hodet bare var litt overfylt av matte og jeg regnet feil når jeg skjekket svaret da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Følte at det gikk helt greit på matte eksamen, brant meg på juletentamen å fikk 3- men men, så jeg håper på en bedre karakter.

Lenke til kommentar

På likningsoppgaven C var det X = - 35, ja. Og VS og HS skulle bli -17 eller -19, husker ikke helt.

Hvor mye fikk dere at en 5 krone ville veid uten hull i midten? Kom fram til ca. 8,06 g, var veldig usikker. Men synes det virker logsik da den veide 7,8 fra før.

Hvor mange forsvinningspunkter var det på den tegningen av det huset? Gjetta 2. :)

Statser på en 5 ->

Lenke til kommentar
tohast: Konstruksjonen på del 1 inneholdt vel pytagoras?

Ja jeg er klar over det. Men vi fikk ikke brukt de mm-papira, siden del 1 skulle jo skrives rett på arke ;)

Jeg brukte mm-papir til 2.2 eller 2.3, der vi skulle lage noe diagram-greier, men jeg fikk ikke brukt de blanke, som var til konstruksjon.

Lenke til kommentar

Ja jeg er klar over det. Men vi fikk ikke brukt de mm-papira, siden del 1 skulle jo skrives rett på arke ;)

Jeg brukte mm-papir til 2.2 eller 2.3, der vi skulle lage noe diagram-greier, men jeg fikk ikke brukt de blanke, som var til konstruksjon.

Samme her, vi fikk utdelt blanke konstruksjons ark som vi ikke fikk bruk for.

Lenke til kommentar

Samme her, vi fikk utdelt blanke konstruksjons ark som vi ikke fikk bruk for.

Blanke konstruksjons ark, hmm.. Vi fikk mm-papir og blanke ark til kladd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...