Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte Eksamen 2008 - Dagliglivets matematikk


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ligger på 3-er, får det i standpunkt på karakterkortet som vi får neste fredag. Eksamen var ikke så ille som jeg trodde det skulle bli. Heldigvis så var det ikke mer enn en oppgave du skulle tegne inn grafer og slikt. Oppgaver som og lese av tabeller og regne om valuta til NOK er enkelt.

Lenke til kommentar
Noen som viste hva forsvinningspunkter var??

Du har lært om det i kunst og håndtverk. Jeg selv skrev 2 forsvinningspukter, ett i hver ende på bildet.

 

Men grubler forsatt, hun som spilte linedance eller nå hva det var, hvor mange forskjellige måter kunne hun kle seg på?

 

Og hva betyr. Finn x-verdiene y1<y2 (husker ikke helt spm, men var på oppg 2.2 d)

Hvor y1 og y2 krysser x-aksen.

 

y1<y2, svaret var -2 til pluss 4 eller noe tror jeg. Fordi det var der grafene krysset hverandre, og y2 ble større en y1. Men den myntoppgaven, med 5 kronen og hullet i den. Hva skulle man gjøre der??

Jeg fikk den til, tok en halvtime :p

 

Algebratoren EIDE HARDT i ene oppgaven i del 1 :w00t:

 

Tror dog jeg failer totalt, da formel-utskriften fra excell-arket mitt fucka seg helt :o

Lenke til kommentar

Var forsvinningspunkter, 5-kroningen og y1<y2 som jeg ikke helt fikk til. Skrev 7 forsvinningspunkter (sikkert så langt ut på jordet du kommer) og y1<y2 hadde jeg værtfall skrivd 4/-4 (?) og husker ikke den andre. Mynten fikk jeg det samme som deg Lommiss.

Endret av bokhylle
Lenke til kommentar

Myntoppgaven fikk jeg 8,08 på. Rimelig sikker på at det er riktig.

 

Må si det var mye man måtte forklare :p digg

 

Men jeg faila på sannsynlighetsoppgaven med vestene. Er'e mulig? Fatter ikke hvordan jeg bomma på den.

 

Resten var ganske greit. Tror jeg får 5. Sannsynlighetsoppgaven var liksom 2 poeng, og så var det sikkert et halvt poeng å trekke her og der. Blir nok trukket litt på y1<y2 også, skrev "når x < -3"

 

Men hva var totalsummen man kunne få?

Endret av Ultraskarp
Lenke til kommentar

Den med 5-kroningen tok jeg på 3-4 minutt :cool: Den med forsvinningspunkter hadde jeg ikke peiling på hva var, så tippet 9 xD. Noen som har svaret på den oppgaven der vi skulle finne ut hvor mange kombinasjoner med klær hun kunne ha på seg? Hun hadde 2 hatter, 4 skjorter, 3 skjørt og 2 par sko.

Lenke til kommentar

Totalsummen er 58 poeng tror jeg. 8,08 på myntoppgaven fikk jeg og, høres bra ut. Anyways, jeg hadde ikke algebrator på ligningen i del 1. Andre enn meg som fikk x=-35? Og hver side ble -17 hvis du satte inn x i den opprinnelige ligningen?

 

Spørsmålet på funksjonsoppgaven var vel med hvile x-verdier blir y-verdiene lavere for linja enn for parabelen. Svaret må være enten <-2 eller >4 mener jeg. Mulig jeg pisser her men...

Lenke til kommentar

Var lettere enn jeg hadde trodd, er ganske sikker på en 5-er, kanskje til og med en 6-er?

Ligningen fikk jeg x=-35, og når man satte prøve fikk man -17 på begge sider.

 

Vurderte å løse y1<y2 med fullstendig kvadraters metode, men holdt meg til å se på grafen. Det ble forresten (sånn noen lunde riktig formulert) [<-,-2>u<4,->].

 

Det var topunktsperspektiv det bildet, har vel egentlig fint lite med matte å gjøre ...

 

Mynt-oppgaven er jeg ikke så sikker på, men jeg tror jeg fikk rett.

Legger med oppgaveheftet i PDF så hvis noen føler for det kan de kose seg med det.

 

Pdf, kommer snart ...

 

Oppgavehefte!

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...