Ulriksen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Tror dere det kan bli annet en tabell/diagram og enkle kjøpoppgaver med avslag og moms. F.eks funksjoner o.l på pc? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kan noen hjelpe meg her: Det går et tog fra Oslo til Hamburg, Det drar fra Oslo kl 17.55 og er fremme i hamburg kl 22.15, hvordan kan man regne ut det da a? jeg vet at det blir 4timer og 20 min men hvordan regner men det ut? Lærern min sa at det var lettest og telle på fingrene. Sa at man ikke trengte å vise utregning på det for det går jo ikke ann å sette opp et regnestykke med klokkeslett. Så da må du bare skrive: Det tok 4 timer og 20 min med tog fra Oslo til Hamburg. Tror dere det kan bli annet en tabell/diagram og enkle kjøpoppgaver med avslag og moms. F.eks funksjoner o.l på pc? Jeg er dritredd for funksjoner, det skjønner jeg ikke. Det med matte i dagliglivet kommer det garrantert en del oppgaver med. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Lærern min sa at det var lettest og telle på fingrene. Sa at man ikke trengte å vise utregning på det for det går jo ikke ann å sette opp et regnestykke med klokkeslett. Så da må du bare skrive: I just did: Du kan trekke ifra på vanlig måte, men husk at når du låner "over kommaet" så må du låne 6 istedet for 10. edit: Omformulering. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Når det gjelder funksjoner, vanlig lineære funksjoner følger y=ax+b Der a er stigningstall per x som er ukjent, og b er der grafen skjærer y-aksen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Har matte eksamen imorgen :S Eller alle som kom opp i matte kommer vel opp på onsdag.. Men uansett 6x-3x(5-x)=10-(x+7)(2x-5) Er det noen som kan løse denne ligningen som jeg fant på eksamen 2006 Vær så snill og hjelp! Vil benytte denne muligheten til å fortelle at matte-programmer som Algebrator(?) er lov, og VELDIG nyttig for enkelte! Og MathExpert for de litt viderekommende databrukere De løser algebrastykker, setter opp grafer og funksjoner o.l., er bare å skrive inn, printe ut, og levere! NB! Algebrator forkorter ikke brøker! Endret 20. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Berga Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Noen som vet om det er lov å ha med usb penn med word baserte regelbøker? Er jo ikke kommunikasjon... eller? Vi har en pult med pc og en uten, så det hadde vært konge å ha en regelbok der... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Noen som vet om det er lov å ha med usb penn med word baserte regelbøker? Er jo ikke kommunikasjon... eller? Vi har en pult med pc og en uten, så det hadde vært konge å ha en regelbok der... Ja, det er lov Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Vi har lov til det i hvert fall, så ser ingen grunn til at dere ikke skal få lov. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kan noen hjelpe meg her: Det går et tog fra Oslo til Hamburg, Det drar fra Oslo kl 17.55 og er fremme i hamburg kl 22.15, hvordan kan man regne ut det da a? jeg vet at det blir 4timer og 20 min men hvordan regner men det ut? Det kan være lurespm, husk på vis det skulle oppstå tidsforskjell Algebrator koster penger? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg laster opp en .zip fil med litt regelbøker fra 8 til 10, og 1. år videregående snart, så kan dere forsyne dere. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Algebrator følger også med, ferdig installert. Bare å kjøre programmet rett fra minnebrikke Lenke til kommentar
GLN Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Gogo, gief download link Sitter her å føler at jeg ikke kan alt, men føler også at jeg er klar, vet ikke helt hva jeg kan øve på. Men jeg skal ta med alt av lærebøker, kladdebøker og regelbøker. Endret 20. mai 2008 av Pirja Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Gi meg et sted jeg kan laste opp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kjempe WheelMan ! Jeg laster opp en .zip fil med litt regelbøker fra 8 til 10, og 1. år videregående snart, så kan dere forsyne dere. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Algebrator følger også med, ferdig installert. Bare å kjøre programmet rett fra minnebrikke Gi meg et sted jeg kan laste opp Fileshack Lenke til kommentar
Amund-92 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) kan du sende det til meg å eller noen som har noe bra å sende, legg meg til på msn [email protected] Endret 20. mai 2008 av Amund-92 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Etter mye tukkel er det nå omsider på vei opp på det store internett Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) http://www.kamfjord-it.no/~wheelman/Casemo...atteeksamen.zip Forsyn dere av denne 33mb filen, på egen 100mbit filserver Fornøyd nå, småbarn? EDIT: Fiksa linken Endret 20. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 a) Hvilken verdi har utryket a3-2a når a = 3 ? Rimelig sikker på at det skal stå a^3-2a her, fikk denne oppgaven på juletentamen (eksamen 07). Isåfall blir det 3^3-2*3 = 3*3*3-2*3 = 27-6 = 21. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå