skipsen Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Har tatt to HDR bilder med mitt nye nikon d300, har brukt tamron 11-18. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 To flotte HDR-bilder. Har egentlig inganting å utsette, flott eksponert og stort dynamisk omfang. Hvor er bildene fra, hvor mange bilder er de satt sammen av og hvilken programvare bruker du? Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Kan ikke så mye med HDR, kun laget det et par ganger, og merket fort at det ikke er alle motiv som er like egnet. Her har du imidlertid truffet veldig bra. Likte best landskapsbildet. Det var rett og slett veldig lekkert! Lenke til kommentar
skipsen Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvor er bildene fra, hvor mange bilder er de satt sammen av og hvilken programvare bruker du? Det gamle båthuset er tatt på vei til odda ifrå røldal og landskapsbildet er tatt i sandeid, vindafjord. Båthuset er tatt ifrå ein raw eksponering og landskapsbildet har eg brukt 7 eksponeringer på. Eg har brukt photomatix pro. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 hadde vel kanskje vært en ide å rette opp båthuset. heller mot en side nå. Og kanskje lagt in litt mer sort i båthusbildet og fått litt mer dybde. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvor stort er eksponeringsforskjellen mellom bildene? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Godt gjennomført. Er noe jeg ikke klarer å sette fingeren på på det første bildet, jeg klarer ikke bli engasjert over det. Derimot, det andre bildet er perfekt. Print det i A3 og ram det inn. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Synes dette var to flotte bilder, med en diskre bruk av HDR som gjør resultatet meget tiltalende. Til slutt, jeg klarer ikke å dy meg. Det første bildet ditt er som skapt for icanhascheezburger.com: Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Nå ble sikkert OP glad Lenke til kommentar
skipsen Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 Hvor stort er eksponeringsforskjellen mellom bildene? Det er ikkje så stor eksponeringsforskjell mellom bildene, på det førster er det +1, 0 og -1. På det andre er det sju eksponeringer. Takk for kommentarer Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Synes dette var to flotte bilder, med en diskre bruk av HDR som gjør resultatet meget tiltalende. Til slutt, jeg klarer ikke å dy meg. Det første bildet ditt er som skapt for HAHAHA:Serjøst... Likte fjærabilde godt! Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Fine bilder, men bilde nr to var veldig bra! Her har du gjort mye riktig med HDR-teknikken. Bildet nr 1, derimot, bærer sterk preg av "photomatix-looken" som oppstår når tonemappingen ikke treffer helt...noen liker den effekten, dog. For meg blir det litt for kunstig, og fargene blir helt gale. En annen bivirkning ved å trekke i "feil" spaker når du genererer HDR-bilder, er at det ofte blir mye støy i de mørke områdene, noe du også kan se på bildet her. (HDR-tonemapping vil alltid lage mer støy i bildet, i motsettning til "exposure-blending" som faktisk vil redusere støy.) Jeg misunner deg bildet nr 2 :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå