Gå til innhold

Grevlingene som ble reddet ut er nå avlivet


Anbefalte innlegg

Nå ble jeg oppriktig forbannet når jeg gikk inn på dagbladet.no og leste at grevlingungene som ble reddet ut av storbrannen i går ble kort tid etterpå avlivet.

Du kan lese om det her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/19/535665.html

 

"Zoolog Torfinn Ørnen sa til NRK tidligere i dag at det ikke er så komplisert håndtere små grevlingbarn." Da skulle det da faen i meg ikke være noen grunn til å haste avgårde og få dyra avlivet. Jeg er sikkert litt over gjennomsnittet glad i dyr, men de i Viltforvaltningen kan umulig ha hjerte for dyr i det heletatt, de er kun opptatt av prosedyrer. Jeg ble utrolig skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja de er noen mange fitte menn i viltfornemda, det hadde så og si uansett vert en dyrehage en plass som kunne tatt seg av dem, det er greit nok jeg er imot dyrehager men bedre en og avlive dem

 

de skulle vert tatt hand om av noen, du ser bare på bildene at de er jo ikke direkte farlige

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar

Vil legge til at Nettavisen ringte samme kveld til de to mest aktuelle stedene for omplassering, og begge hadde ledig plass til disse 4 ungene.

 

Er dessverre blit en jaktmentalitet i viltnemda, og det er skyt først og sprø etterpå tankegangen igjen og igjen.

At de tilogmed ikke ventet på å ser om mor dukket opp er rett og slett forkastelig og burde får konsekvens for den som tok avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Dere snakker om grevling som værste rovdyret? hvor i landet er dere fra da.

Grevlingen kommer ikke etter deg og jager deg. Den skygger unna med en gang den for øye på deg. Dvs så lenge du ikke løper etter den og prøver å pirke den på ryggen, lever du ingen fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...