Gå til innhold

Hvilke tilkoblingsmuligheter foretrekker du?


Hvilke tilkoblinger foretrekker du?  

163 stemmer

  1. 1. Overføring av lyd

    • 2,5 mm jack
      8
    • 3,5 mm jack
      139
    • Mini-USB
      8
    • Micro-USB
      0
    • Proprietær løsning
      4
    • Ikke viktig, foretrekker trådløs A2DP
      4
  2. 2. Overføring av data

    • Mini-USB
      96
    • Micro-USB
      40
    • Proprietær løsning
      5
    • Ikke viktig, foretrekker trådløs wlan / blåtann
      22
  3. 3. Lading

    • Mini-USB
      89
    • Micro-USB
      34
    • Proprietær løsning
      40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3,5mm jack til lyd, og mini-usb til lading. Enkelt og greit. Alle har 3,5mm jack headset, og mini-usb kabler. :p

Takker for enda en stemme.

 

Begynner å bli greit grunnlag det her. Hadde amobil lenket på forsiden hadde vi nok fått en drøss fler stemmer og bedre statistikk, men vi får ha tålmodighet.

 

3,5mm jack til lyd ser ut som en sikker vinner :)

Lenke til kommentar

Reagerte litt på formulering der... "Overføring av lyd" tolket ikke jeg som avspilling. Tenker da på de gamle minidiskene og slikt, hvor lyd faktisk ble overført via audiokabel. Burde heller stått Avspilling av lyd imho...

 

Ellers burde absolutt en form for standardisert USB være løsningen for data og strøm, samme hvilken. Sålenge den er liten og samme for alle.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet hvorfor Nokia ikke har lagt til muligheten for å lade gjennom USB-inngangen? :hmm:

De har fler modeller som lader via MicroUSB, bl.a. N85 og 6500 Classic.

 

edit: Enda fler støtter det ikke, som du sier, men de går nok sakte, men sikkert over til det.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Hva er det store poenget i å lade via USB porten på PCen?

 

Det går vanvittig sakte (pga USB porters evne til å gi strøm) og i tilleg ødelegger det batteriet når du f.eks bare skal legge inn noen sanger ol. "Springladninger" er døden i gryta for batterier.

 

Dette er en vanvittig dum ide som kun hadde blitt brukbar hvis man kunne velge om mobilen skulle lade eller ikke ved tilkoblimg. Personlig er jeg storfornøyd med at min Nokia ikke gjør det, men det hadde sikkert vært en praktisk mulighet på ferie.

Lenke til kommentar
Hva er det store poenget i å lade via USB porten på PCen?

 

Det går vanvittig sakte (pga USB porters evne til å gi strøm) og i tilleg ødelegger det batteriet når du f.eks bare skal legge inn noen sanger ol. "Springladninger" er døden i gryta for batterier.

 

Dette er en vanvittig dum ide som kun hadde blitt brukbar hvis man kunne velge om mobilen skulle lade eller ikke ved tilkoblimg. Personlig er jeg storfornøyd med at min Nokia ikke gjør det, men det hadde sikkert vært en praktisk mulighet på ferie.

Hvordan kan lading via pc ødelegge batteriet? Kladdelading har jo bare vist seg å være positivt for dagens type batteriteknologi.

 

Jeg har brukt miniUSb til telefoner, kamera, musikkspillere og annet i flere år nå, så stemte dermed det. Dette er også en kabel de aller fleste har liggende hjemme, så det er kjekt for meg dersom jeg skulle trenge å lade batteriet. Da slipper jeg å fly rundt med egen lader, i motsetning til brukere av enheter med proprietære løsninger, som til stadighet flyr rundt og spør hvermansen om han/hun går med en lader på seg. :)

 

3,5 mm minijack er jo selvsagt den beste måten pdd. til å overføre lyd på, mtp. utbredelse og brukervennlighet. Blåtann vil nok også bli mere utbredt og bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

 

Hva er det store poenget i å lade via USB porten på PCen?

 

Det går vanvittig sakte (pga USB porters evne til å gi strøm) og i tilleg ødelegger det batteriet når du f.eks bare skal legge inn noen sanger ol. "Springladninger" er døden i gryta for batterier.

 

Dette er en vanvittig dum ide som kun hadde blitt brukbar hvis man kunne velge om mobilen skulle lade eller ikke ved tilkoblimg. Personlig er jeg storfornøyd med at min Nokia ikke gjør det, men det hadde sikkert vært en praktisk mulighet på ferie.

Hvordan kan lading via pc ødelegge batteriet? Kladdelading har jo bare vist seg å være positivt for dagens type batteriteknologi.

 

Jeg har brukt miniUSb til telefoner, kamera, musikkspillere og annet i flere år nå, så stemte dermed det. Dette er også en kabel de aller fleste har liggende hjemme, så det er kjekt for meg dersom jeg skulle trenge å lade batteriet. Da slipper jeg å fly rundt med egen lader, i motsetning til brukere av enheter med proprietære løsninger, som til stadighet flyr rundt og spør hvermansen om han/hun går med en lader på seg. :)

 

3,5 mm minijack er jo selvsagt den beste måten pdd. til å overføre lyd på, mtp. utbredelse og brukervennlighet. Blåtann vil nok også bli mere utbredt og bedre etterhvert.

 

Har du noen referanse for at springladninger er bra for batterier idag? Og gjelder dette lithium-ionebatterier?

 

Jeg vet Nokia sjefen sa springladninger ikke var bra en gang forran media, men det er jo en stund siden.

Lenke til kommentar

Takk for linken :)

 

Denne infoen kommer godt til nytte for meg. jeg har alltid vært redd for å lade mobilen bare litt før jeg stikker avgårde osv, men jeg har tydeligvis ingenting å bekymre meg for.

 

Dette får meg til å lure på hvilken type batteri mp3spilleren min har, og hvor sunt det er for den når jeg kobler den til i 5 minutter for å synce den...

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hva er det store poenget i å lade via USB porten på PCen?

Vi kobler gjerne kamera, mobil og MP3-spiller til pc-en for å overføre musikk, bilder osv. en gang i blant. Da blir alt så mye bedre om den blir ladet opp i tillegg.

Angrer nesten på kjøpe av Nokia N82 bare pga. at den ikke kan lade gjennom USB. Har nesten aldri ladet noe tidligere utenom når jeg overfører ting fra pc-en.

Lenke til kommentar
Hva er det store poenget i å lade via USB porten på PCen?

Vi kobler gjerne kamera, mobil og MP3-spiller til pc-en for å overføre musikk, bilder osv. en gang i blant. Da blir alt så mye bedre om den blir ladet opp i tillegg.

Angrer nesten på kjøpe av Nokia N82 bare pga. at den ikke kan lade gjennom USB. Har nesten aldri ladet noe tidligere utenom når jeg overfører ting fra pc-en.

 

I tilfelle du ikke skjønte det, har jeg allerede spist i meg ordene mine ;) Hvis det ikke skader batteriet, er det jo greit. Skulle bare ønske USB-porter ga mer strøm, så ladingen ikke gikk så sakte i forhold til veggen...

Lenke til kommentar

Saken er ganske grei egentlig:

 

Overføring av lyd, er 3.5mm minjack tilkobling det suverent beste. Forunder meg veldig hvorfor SE på sine walkman telefoner tviholder på sine egen standart der.

 

Overføring av data, tja.. litt sånn hipp som happ, men valgte Wlan / Blåtann.. Wlan er suverent, samtidig for overføring av musikk via hjemmenettverket hvor man bare henter musikk rett ifra pc`en.

 

Og lading, telefonen min lades via micro usb som N85 bruker, kjekt å lade via den bærbare på tur..

 

Pop-port som nokia hadde er jeg glad for at dem slutta med.. makan til møkk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...