Gå til innhold

All-round-objektiv til Samsung GX-10

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for et halvt års tid siden Samsung GX-10 med kit-objektiv. Er meget fornøyd med kameraet, og vurderer nå å bygge opp objektivparken. Siden jeg er nærmest grønn på objektiver og desslike, så håper jeg at noen kan komme med noen forslag på et all-round-objektiv som kan være verdt å investere i. Siden jeg er student så spiller selvfølgelig prisen en stor rolle for et eventuelt valg.

Når det kommer til bruksområde, så er det ikke lett å definere det konkret. Var nylig i konfirmasjon, og der merket jeg begrensingen til kit-objektivet, da vi satt et stykke bak i kirken. Ønsker derfor et objektiv som kan brukes, og med et greit bilderesultat, i de fleste settinger. Det være seg eksempelsvis fra festligheter til en tur i skog og mark.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det helt store allroud objektivet finnes vel ikke Da for stort brennviddeområde normalt går ut over kvaliteten. men for eks denne finnes jo https://prisguiden.no/product.php?productId=2800 til en fornuftig pris.

vil du ha litt bedre vidvinkel kan du jo prøve denne https://prisguiden.no/product.php?productId=34759 som også er en del dyrere. Kvaliteten veit jeg ikke noe om.

Men du vil uansett få bedre bildekvalitet og større blender til samme pris om du går ned på zoom område. siden du har kit som sikkert er 18-55 så kan det være lurt å gå for noe sånt

https://prisguiden.no/product.php?productId=41699 denne vil ikke hjelpe deg noe om du vil ha bedre vidvinkel

Selfølgelig det finnes linser som gir deg bedre bildekvalitet men da må man opp i pris.

Lenke til kommentar

Ville gått for en litt mer lyssterk normalzoom:

Sigma 18-50 f/2,8 https://prisguiden.no/product.php?productId=34762 ca 2500,-

Tamron 28-75 f/2,8 https://prisguiden.no/product.php?productId=15042 ca 3100,-

Tamron 17-50 f/2,8 https://prisguiden.no/product.php?productId=89531 ca 3300,-