Gå til innhold

Yoshiki Okamoto's Dark Mist

hobbex

Anbefalte innlegg

ZLxNiDAXz.jpg

Jag hade otroligt nog helt missat denna underbara titel som nyigen är släppt på EU PSN. Det som är lustigt är att jag själv fullkomligt älskar Okamoto's tidigare spel som exempelvis Zelda Minish Cap till GBA och det senare Folklore till PS3, två spel som jag spelat väldigt mycket och väldigt länge.

Just detta action-adventure/rpg stuk som Okamoto har på sina spel är så härligt, spelen flyter på väldigt skönt och jag kan lätt känna igen mig i Shigeru Miyamoto och Eiji Aonuma speltänkande.

Nu när jag väl fått upp ögonen för Dark Mist så är det första spel jag tänker på; Zelda Minish Cap. Jag fullkomligt ryser i kroppen av välbehag, och känner att detta är en titel jag längtat efter sen den dag då jag besegrat Vaati i Minish Cap. Spelet får mig även att dra många strån till spelet Kid Icarus, ett väldigt kul spel från NES tiden.

Spelet är som sagt ganska nyligen släppt på EU PSN men har sedan tidigare funnits på JP och HK butikerna. Skillnaden mellan EU och HK/JP utgåvan är att det är släppt en updatering på Dark Mist i asien som förbättrar en hel del av spelet, bland annat är en auto-save funktion inplacerad i spelet, vilket EU utgåvan ännu saknar. Det finns även en expansion till de asiatiska utgåvorna som ger dig tre nya spelbara karaktärer med andra vapen samt fler labyrinther att ta dig igenom. Det går även att spela om vanliga spelet med de nya karaktärerna.

Min favorit är Athena med svärd och sköld. :love:

- TRAILER

EU PSN

Engelsk dialog samt text.

Pris: 70kr

HK PSN

Engelsk dialog samt text.

Pris: 40kr

JP PSN

Japansk dialog samt text.

Pris: 40kr

Vad tror ni själva om detta PSN-lir, har det Zelda-potential eller är det endast ett spel i mängden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, samme bakmann som Folklore og Minish Cap? Alltid likt Minish Cap, dette skal kjøpes! :D

Berre så synd eg har ca 10 spel å komme gjennom først, hehe.. Variasjon er uansett kjekt. Kjøper dette så snart eg har fri fra jobb, må ha litt tid til å kose meg.

Lenke til kommentar

Det er ganske underholdene ja, passer veldig fint som et psn spill. Men mangel på en save funksjon gjør at jeg venter med å spille dette mer. Det er for langt til at jeg gidder å runde det i én setting. Får håpe denne patchen når europeisk farvann i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
bra tråd, hvor lang tid brukte du på å runde spillet?

Tackar.

Jag har faktiskt inte rundat spelet ännu, fastnat på sista bossen. Sedan köpte jag expansionen efter det.

Rekordtiden på att varva första delen tror jag var på 23min, grymt snabbt. En eller annan japan. :p

Lenke til kommentar
men en må altså spille gjennom heile greia før det saver på noen som helst måte ?

På den europeiska versionen, innan patchen släpps, så är du tvungen att varva spelet i ett. Därför är det lämpligare att köpa det från HK butiken istället för EU, spelet är både billigare, patchat och har en expansion att ladda ner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...