panzerkiller Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Har reinstallert windows på en ny maskin med en litt mindre orginal xp-cd. Dette gjorde jeg i god tro (da en kamerat sa at dette fungerte fint (noe det IKKE gjorde)) Grunn to til at jeg gjorde det er GOD tro er at jeg har en orginal xp lisens fra før, men fant ikke cd`n. Jeg har hele det gamle systemet mitt i backup på en harddisk og lurer på om det er noe software som kan hente ut produktnøkkelen fra f:\windows mappa mi (når jeg søker med forskjellige software får jeg bare hentet ut nøkkelen fra fungerende windows (c:\windows)) Er det også en lur måte og få ersattet den ubrukelige med min fullt lovlige uten at jeg må reinstallere alt her? Hadde blir superfornøyd om noen kan hjelpe!! Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du har nok instalert en versjon av Xp som ikke hører til den lisensen du har. La oss si at du har instalert en Oem tidligere, og den nye ikke er Oem da vil det ikke fungere, hvis du også har instalert en annen type Xp en orginalen, Proffesional istede for Home osv... da vil det heller ikke fungere For at lisensen skal fungere må du så og si være sikker på at lisensen passer til den versjonen du skal instalere, du kan jo og ringe til Microsoft norge og forklare situasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå