Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hightemp men no clock? Og støy.. (bærbar)

Anbefalte innlegg

1.

Jeg har en HP Compaq 6715s og sliter med støy og temperaturer.

Jeg kjørte Speedfan for litt siden og kom opp med dette:

2zq94qp.jpg

Dårlig, ufattelig dårlig. Maskinen er ikke i det hele tatt klokket, den er slik ved normalt bruk(Firefox, VLC, MSN, Office 2007). Maskinen kjører med Windows Vista Home Basic.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få vekk de inzane høye temperaturene mine?

Omgivelser:

Metallboks, HD + noe små ting, ikke noe stort mer. Rommet er lukket, vindu kan åpnes hvis det blir for varmt. Normalt burde være mer enn nok for å holde maskinen på et normalt nivå.

Der jeg har hendene når jeg skriver blir det også veldig varmt. Med tanke på at kroppstemperaturen er 37C, og jeg kjenner varmen veldig godt så tviler jeg ikke på at den ligger på 45-50C. Dette er ved håndleddene.

2.

I Vista kan jeg sette ytelsen til HP Optimalized, Høy Ytelse og Strømsparer.

Når jeg kjører maskinen på Høy Ytelse, så suser den som bare fy! Har du noen gang hørt en Q6600 på fullt? Del det på 2 og du får min støy.

Veldig irreterende over lang tid. Hvis jeg vil ha vekk støyen så er jeg nødt til å stille den ned på Strømsparer, men da går den tregt som fy! Tar minst 5 min å logge på da(Når jeg har valgt bytt bruker). Og hvis jeg skal spille av noe i VLC, så er det enda verre. Selv med høy ytelse så "lagger" det jeg spiller av når jeg beveger musa. Tør ikke å tenke på hvordan det blir med Strømsparer modus.

Så er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Underklokking kanskje? Skifte til XP? Eller noe annet?

Takker for hjelpsomme svar! :)

- X

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...