MathiasT-S Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hei, jeg har ett problem med PC-en min. noen jeg kjenner bygget inn noen nye PC'e deler jeg kjøpte( skjermkort,CPU,kabinett og Hovedkort) og tok i hardisken og rammen fra den gamle PC-en min inn i det nye kabinettet. Alt er fikset nå og har formatert, installert XP osv. Spilt crysis, runnet det og hatt det gøy, PC-en har funket helt fint..men en gang fikk jeg en BSOD med * nvi4_disp* ett eller annet...det var ikke så farlig..kom aldri igjen..men så en gang frøs den ...ble litt nyskjerrig da.. og nå har jeg oppdatert driverne til skjermkortet mitt (geforce 175 ett eller annet ) og installert itunes..etter jeg hadde restartet PC-en etter jeg hadde installert itunes begynte og BSOD'ene ( uten nvi4_disp ) og komme konstant..jeg er helt forvirret.. har en 460W PSU. E8400 3.0 GHZ XFX Geforce 9600 GT ( 400W recommended ) Abit IP35 Hovedkort 3 GB ram ( 2x 1gb ram stick og 2x 512 MB ram sticks, samme merke ) Hvordan blir jeg kvitt bluescrennsene?? håper på svar eller help ..Age of conan på fredag hehe! Endret 19. mai 2008 av MathiasT-S Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Prøv ymse oppsett med ram-brikkene. Forskjellige serier av ram kan lage problemer. Har du "stop:"-meldingen til blåskjermen? Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Prøv ymse oppsett med ram-brikkene. Forskjellige serier av ram kan lage problemer. Har du "stop:"-meldingen til blåskjermen? du mener jeg skal ta ut eller bytte på hvordan rammen står? =/ stop meldingen? den meldingen jeg får på blåskjermen er : Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. Hvis det er f4rste gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt gjør du følgende: Kontroller at du har nok diskplass, Hvis det er angitt en driver i stoppfeilmeldingen. deaktiverer du driveren eller kontakter produsenten for å få driveroppdateringer. Prøv å bytte videokort. Ta kontakt med bla bla bla for bios-minne, som for eksempel bufring osv. bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du.. datamaskinen på nytt. trykk F8 bla bla bla.. *stop* feilmeldingen er Ox0000005,Ox806354DF,OxB7FF1BO8,OxOOOOOOOO starter dumping av fysisk minne .. det er dette som kommer =/ ( O'ene er 0'er hehe ) Endret 19. mai 2008 av MathiasT-S Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 fikk en gang bluescreen av å instalere addons til ie, fikk ikke med hver start, men det sluttet etter at eg avinstalerte det. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om du prøver med en annen harddisk og installerer windows på den? Eller laster ned en live linux distro for å sjekke at hardware-en er ok? Trolig et driver problem. Du kan prøve "reperasjons" verktøyet på Windows XP cdn. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 *stop* feilmeldingen er Ox0000005,Ox806354DF,OxB7FF1BO8,OxOOOOOOOO Spesielt den foran det første kommaet etter kolon er fin å bruke til søk, ergo viktig at er presis. Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Om du prøver med en annen harddisk og installerer windows på den? Eller laster ned en live linux distro for å sjekke at hardware-en er ok? Trolig et driver problem. Du kan prøve "reperasjons" verktøyet på Windows XP cdn. har det noe og si om det er SPI eller SP2 CD? for repairingen..samma så lenge det er XP CD liksom? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du har SP2 installert er det nok best å sette inn SP2 cdn. Mener den kopierer over de viktigste windows filene på nytt. Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Stop 0x08E er det jeg får. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jepp, da stemte mistanken om at det er minnefeil. Har du gjort som jeg anbefalte i første post? Kjør memtest på hver brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå