Gå til innhold

Strømforsyning til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det snakk om å få det så billig som mulig her, og det er ikke snakk om å noen gang ha et fett grafikkort eller no annet strømkrevende møl, da dette er en kontor PC for en dame på 60+ år. Du kan gjerne få begrunne svaret ditt med hvorfor jeg burde ha 400W eller mere på en sånn PC. Vil også minne om at hovedkortet har innebygd grafikkløsning (Geforce 7050).

Min egen PC (se specc) opererer jo med en 450W strømforsyning ...

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar

Ja, jeg leer mer og mer i retning en på 300W, bare for å være sikker. Ikke så dumme forslag det der, heller ikke dyre. Men er det noen med litt erfaring som kan fortelle meg hvor mye som burde være minimumkrav til PSU for det oppsettet?

Lenke til kommentar
Men er det noen med litt erfaring som kan fortelle meg hvor mye som burde være minimumkrav til PSU for det oppsettet?

Googlet frem noe som kan indikere det > her

Intel System

Intel Pentium E2200 2.2 GHz processor

ASUS P5E-VM HDMI motherboard

(Intel G35 chipset)

2GB Corsair CM2X1024-6400C4 DDR2 memory

2 x 1GB modules

Integrated Intel GMA X3500 graphics

1 x Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA hard drive

Windows Vista x32

post-10740-1211230218.gif

På ditt oppsett burde vel da total power-consumption ligge på rundt 110 watt

Sånn sett er jo også 270W PSU overkill :p men å kjøpe noe mindre enn 300W hvis en først skal kjøpe nytt, stritter vel litt imot hos de fleste av oss? :)

Lenke til kommentar
Om du har en 270w PSU fra før av så burdte det holde om du skal bruke integrert skjermkort og ikke klokke noe ....

Om den ikke er krafitg nok er det bare å kjøpe en kraftigere en, den vil ikke ødelegge data'n om den er for svak :p

Nei, den vil vel ikke ødelegge noe, men om den hadde blitt for svak så hadde det vært no dritt å levere den tilbake igjen :)

Men er det noen med litt erfaring som kan fortelle meg hvor mye som burde være minimumkrav til PSU for det oppsettet?

På ditt oppsett burde vel da total power-consumption ligge på rundt 110 watt

Sånn sett er jo også 270W PSU overkill :p men å kjøpe noe mindre enn 300W hvis en først skal kjøpe nytt, stritter vel litt imot hos de fleste av oss? :)

Det er godt å få bekreftelse på det jeg trodde, det er bare så lenge siden jeg satte sammen en PC, og hvertfall en med så svak PSU!

Takker for alle tilbakemeldingene. Blir vel å stikke innom Datakjeden seinere i dag etter eksamen, så får vi se hva som skjer videre! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...