-Mr.T- Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hovedkort: Asus P5N-MX Prosessor: Intel Pentium® Dual-Core E2200 2.2GHz RAM: Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB I tillegg kommer selvsagt 1 Harddisk og en DVD-ROM Jeg satt og stusset på om en 270W strømforsyning var nok? Vil jo helst ikke at strømforsyningen skal ga på 100% load hele tiden... Endret 19. mai 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 270w???no blei eg nesten litt skremt her. psu-er ikke den helt store utgiften så finn deg en på 400w-600w du Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Nå er det snakk om å få det så billig som mulig her, og det er ikke snakk om å noen gang ha et fett grafikkort eller no annet strømkrevende møl, da dette er en kontor PC for en dame på 60+ år. Du kan gjerne få begrunne svaret ditt med hvorfor jeg burde ha 400W eller mere på en sånn PC. Vil også minne om at hovedkortet har innebygd grafikkløsning (Geforce 7050). Min egen PC (se specc) opererer jo med en 450W strømforsyning ... Endret 19. mai 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Noen forslag; AOpen Prima Power 300W AOpen AO350-12PN 350W Antec EarthWatts 380W Ingen selvlysende UV-kabler og blinkede LED's her i gården, men durable/solide psu'er som iallefall garanterer at du unngår mye av det tvilsomme som finnes der ute. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ja, jeg leer mer og mer i retning en på 300W, bare for å være sikker. Ikke så dumme forslag det der, heller ikke dyre. Men er det noen med litt erfaring som kan fortelle meg hvor mye som burde være minimumkrav til PSU for det oppsettet? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om du har en 270w PSU fra før av så burdte det holde om du skal bruke integrert skjermkort og ikke klokke noe .... Om den ikke er krafitg nok er det bare å kjøpe en kraftigere en, den vil ikke ødelegge data'n om den er for svak Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Men er det noen med litt erfaring som kan fortelle meg hvor mye som burde være minimumkrav til PSU for det oppsettet? Googlet frem noe som kan indikere det > her Intel System Intel Pentium E2200 2.2 GHz processor ASUS P5E-VM HDMI motherboard (Intel G35 chipset) 2GB Corsair CM2X1024-6400C4 DDR2 memory 2 x 1GB modules Integrated Intel GMA X3500 graphics 1 x Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA hard drive Windows Vista x32 På ditt oppsett burde vel da total power-consumption ligge på rundt 110 watt Sånn sett er jo også 270W PSU overkill men å kjøpe noe mindre enn 300W hvis en først skal kjøpe nytt, stritter vel litt imot hos de fleste av oss? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Om du har en 270w PSU fra før av så burdte det holde om du skal bruke integrert skjermkort og ikke klokke noe .... Om den ikke er krafitg nok er det bare å kjøpe en kraftigere en, den vil ikke ødelegge data'n om den er for svak Nei, den vil vel ikke ødelegge noe, men om den hadde blitt for svak så hadde det vært no dritt å levere den tilbake igjen Men er det noen med litt erfaring som kan fortelle meg hvor mye som burde være minimumkrav til PSU for det oppsettet? På ditt oppsett burde vel da total power-consumption ligge på rundt 110 watt Sånn sett er jo også 270W PSU overkill men å kjøpe noe mindre enn 300W hvis en først skal kjøpe nytt, stritter vel litt imot hos de fleste av oss? Det er godt å få bekreftelse på det jeg trodde, det er bare så lenge siden jeg satte sammen en PC, og hvertfall en med så svak PSU! Takker for alle tilbakemeldingene. Blir vel å stikke innom Datakjeden seinere i dag etter eksamen, så får vi se hva som skjer videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå