Gå til innhold

Missfornøyd med Skandiabanken? Hvis ja, post her!


Skuffet

Anbefalte innlegg

Først vil jeg starte med at jeg har vært en veldig fornøyd totalkunde med tre forsikringer, boliglån, aksjefond, lønnskonto og sparekonto hos Skandiabanken i over sju år. På de sju årene som kunde så har jeg aldri hatt en eneste vondt ting å si om dem. Grunnen til at poster dette er fordi jeg lurer på om det finnes andre der ute som er på Skandiabanken sin HAT-LISTE?

 

Det er ikke noe poeng å poste svar om hvor fornøy du er med dem ettersom det er ingen tvil om at det er en god bank. Er jo ennå motvillig kunde etter åtte år.

 

 

Her er i hvert fall min historie.

Sommeren ’07 var jeg på ferie i Spania. Jeg tok taxi fra flyplassen til hotellet og vi landet sent på kvelden grunnet store forsinkelser. Kortet mitt ble belastet to ganger og skjønte det raskt. Jeg signerte kun på det ene eksemplaret fordi jeg ville jo ikke betale dobbelt, tenkte at alt dette ville ordne seg med den bra banken jeg hadde. Men den gang ei… det var starten på et levende helvete!

Da jeg kom hjem til Norge så jeg at kontoen min var blitt belastet for 169€ x2 (full varebil, natt-tillegg, forhåndsbestilt så la han vel på litt). Jeg kontaktet Skandiabanken og di sa at det ikke var noe problem det var kun å sende dem en skriftlig bekreftelse på at jeg ikke hadde dratt kortet to ganger.

Jeg skrev alt som hadde skjedd og fortalte at jeg ga fra meg kortet i taxien, da fikk jeg et hyggelig brev tilbake om at da kunne ikke visa eller Skandiabanken stå for tapet ettersom kortet ikke var meld stjålet og at kortet ikke var i min forvaring.

Dette var noe jeg ikke kunne akseptere, det er jo helt naturlig å levere fra seg kortet sitt, når en betaler med kredittkort (for eksempel restaurant).

Etter brevskriving, beskyldninger, trusler og mye krangling med Skandiabankens kreditt avdeling over telefon bestemte jeg meg å finne meg en ny bank.

Det ble blant sagt:

”det var jo på natta er du sikker på at du ikke var full?”

”du vet at jeg kan politianmelde deg for svindelforsøk”

Men å avslutte kontoen min hos Skandiabanken ble ikke en lett. Etter at jeg la på røret og ba dem alle dra til helvete stengte de nettbanken min, slettet alt som stod til forfall og alle kontaktene mine. Etter at jeg skrev brev og prøvde å få gjenåpnet nettbanken min for å avslutte alt fikk jeg blankt nei, jeg var ikke ønsket som kunde som dem.

(Så hvis jeg ikke er ønsket som kunde hos dem, og jeg ikke vil være kunde hos dem, hvorfor vil de ikke avslutte kontoene mine og slette meg som kunde)

Gjensidige tok over lånet mitt og var veldig behjelpelige som ny bank, men det var ikke slutten på det.

Nå har jeg prøvd å avslutte de to siste kontoene mine hos Skandiabanken i ti måneder. Hvor et overtrekk på 1,46kr har gått til inkasso og et beløp på 8666,- og en konto jeg har 12000 jeg ikke får tilbake. Jeg har sendt fullmakt via e-post, post, og min ny bank og enten sier de at de ikke har mottatt noe eller så er ikke fullmakten godkjent pga de leste den ikke før det var gått 14 dager og da var den foreldet, eller så var ikke signaturen min link nok deres register, eller så har ikke driftavdelingen godkjent den av ukjente grunner.

Jeg skriver ikke dette for å svartmale Skandiabanken, men jeg nekter å tro at jeg er den eneste som er på HAT-LISTEN deres.

 

Har du opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du er klar over at du ville opplevd samme regla i andre banker hvis du hadde brukt kortet uforsvarlig (noe det å legge det fra seg i bar, taxi o.l. faktisk er)? Og i tillegg be de dra til helvete når de har gitt deg svar på hvorfor du ikke får tilbake de pengene som ble trekt er bare barnslig etter min mening.

 

Bank- og kredittkort er personlig og skal aldri overdras til andre, har du frivillig gitt fra deg kortet så er du selv ansvarlig for den bruken som blir belastet.

 

Husk at ytterst få faktisk får dekket bruk av kort selv om det er meldt stjålet. Egenandel er på 8000 kroner.

 

Alt dette står i kontrakten du skrev under når du fikk kortet, kan være lurt å lese denne nøye.

Lenke til kommentar

uansett så virker det ganske på kanten noe av det der, stenge nettbanken, slette kontakter, nekte å avslutte kontoer etc. Jeg vet om kunder som har blitt nektet kort/nyåpning av konto pga av deres oppførsel på telefon og i filial, men det å nekte å avslutte et kundeforhold hvis de har deg i vrangstrupen virker ganske far fetched for å være ærlig, egentlig litt skremmende hvis det er fakta.

Lenke til kommentar

Nesten et år har gått, og det eneste du fortsatt har gjort er å sende brev til dem? Du skulle gått til Bankklagenemda for lenge siden. Vel, du får gjøre det nå.

 

Kan også anbefale at du bruker (gratis) kredittkort fra en separat tilbyder, da taper du ikke noe på å bli sagt opp, og hvis du mener du har en god sak kan du bare nekte å betale regningen. Jeg fikk ettergitt et trekk jeg ikke visste hva var uten problemer hos Gebyrfri.

Lenke til kommentar

Skuffet: Hadde et tilsvarende problem i tyskland. Kjøpte en CD spiller til bil og ble trenkt 2500,- to ganger. Kontaktet banken når jeg så dette (da hadde jeg kommet tilbake til norge). De så med engang at det var en feil og jeg fikk pengene tilbake innen et døgn. Dette var Sparebanken Sør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...