bruno99 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei, jeg lurrer på om det finnes delekabel så jeg slipper kjøpe en ny dekoder for å få tv på rommet da det ikke er langt fra stua. Vet jeg må gå å skifte kanaler men det for så være... Finnes det? Link? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er bare å kjøpe en scartsplitter eller hdmi-splitter og trekke kabel det. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Disse dekoderne har vel flere utganger, men de er kanskje konstruert sånn at de ikke kan gi signal ut på komponent, HDMI og SCART, eller på to SCARTer på en gang? Lenke til kommentar
tevgyrt Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Sagem-mottakeren har to SCART-utganger. Den, i kombinasjon med en trådløs videolink, er kanskje den enkleste løsningen. Hvis du kjøper en videolink med overføring av IR-signal, kan du ta med fjernkontrollen (eller kjøpe en ekstra) på rommet og bytte kanal derfra. Tror også at Grundig-boksene gir signal på HDMI og SCART samtidig, slik at disse også kan brukes hvis stue-TVen er tilkoblet med HDMI. Videolinker selges bla. på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Category....7;251309;251397 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Sagem-mottakeren har to SCART-utganger. Den, i kombinasjon med en trådløs videolink, er kanskje den enkleste løsningen. Hvis du kjøper en videolink med overføring av IR-signal, kan du ta med fjernkontrollen (eller kjøpe en ekstra) på rommet og bytte kanal derfra. Tror også at Grundig-boksene gir signal på HDMI og SCART samtidig, slik at disse også kan brukes hvis stue-TVen er tilkoblet med HDMI. Videolinker selges bla. på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Category....7;251309;251397 Hvordan virker sånn videolink? Jeg har en gammel dritt tv på rommet, men det er sånn gammel tilkobling? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Sagem-mottakeren har to SCART-utganger. Den, i kombinasjon med en trådløs videolink, er kanskje den enkleste løsningen. Hvis du kjøper en videolink med overføring av IR-signal, kan du ta med fjernkontrollen (eller kjøpe en ekstra) på rommet og bytte kanal derfra. Tror også at Grundig-boksene gir signal på HDMI og SCART samtidig, slik at disse også kan brukes hvis stue-TVen er tilkoblet med HDMI. Videolinker selges bla. på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Category....7;251309;251397 Hvordan virker sånn videolink? Jeg har en gammel dritt tv på rommet, men det er sånn gammel tilkobling? Den på Claes Ohlson har RF utgang så jeg kan ikke skjønne annet enn at den vil fungere med den gamle TV'n din. Med slike videolinker får du garantert forstyrrelser dersom du har trådløst internet i 2,4Ghz. Fordelen med trådløs video link er at du kan ta med deg fjernkontrollen til din andre TV og bytte kanaler selv om dekoderen står i et annet rom. En annen sak du bør være klar over at så lenge du kun har en dekoder for digitalt bakkenett så må du se samme kanal i på alle TV'en som mottar signaler fra denne dekoderen. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Ja, vet jeg må se på samme kanal, men det får så være. Litt skummelt å satse pengene på den greia fra Clas Ohlson, har trådløst internett som kan forstyrre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå