Gå til innhold

Hvilket ASUS hovedkort burde jeg velge til Gaming PC?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med mitt livs største valg :D jeg trenger hovedkort til gaming PC, og etter mye om og men bestemmer jeg meg for å kjøpe fra Asus grunnet tester jeg har sett på internett. Jeg har bestemt meg for å kjøpe billig så det må være intel P35 brikkesett, men det er jo så forbasket mange av dem, og jeg er klar over det finnes en tråd på dette allerede, men det er håpløst når den er over 150 sider lang!

Sitter med følgende alternativer:

Asus P5K

Asus P5KC

Asus P5K Premium/WiFi-AP

Asus P5K-E/WIFI-AP

Asus P5K3 Deluxe

Kom med forslag, gjerne fortell om deres egne erfaringer dersom dere sitter på en av disse.

Forklar gjerne hvorfor det er bra, og linker til tester hjelper en del.

Takk!

Og forresten hva er/gjør WiFi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Wi-Fi er enkelt og greit en felles betegnelse på trådløse produkter/enheter. :) Så i dette tilfelle, så følger det med et trådløst nettverkskort for bruk i et trådløst nett i Asus P5K Premium/WiFi-AP og Asus P5K-E/WIFI-AP. Hvis du ikke skal bruke trådløst nett og/eller ikke har tilgang til det, så utelukk disse to hovedkortene. Dessuten anbefales det ikke å spille med trådløst nettverk, da det har en tendens til å hoppe av inniblandt.

Asus P5K3 Deluxe har kun støtte for DDR3-minne. Ville gått for DDR2-minne på dette tidspunktet, da man får mye mer for pengene og prisen pr. MB er utrolig lav. Et 2GB-sett med DDR2-minne koster deg ikke skjorta.

Ville gått for Asus P5K. Men selvsagt, du kan gå for et av Wi-Fi-modellene, men her har jeg pris/ytelse i tankene og ville ikke gitt ekstra penger for medfølgende trådløst nettverkskort.

Her har du en test. Ser ut til at P5K er et meget godt valg som ikke koster allverden. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...