Gå til innhold

Booking system - ferdig løsninger/lage selv?


Anbefalte innlegg

Hei, har fått ett lite oppdrag, som foreløpig går ut på å sjekke muligheter. Firmaet som har kommet med forespørselen trenger ett booking system på internett for utleie av hytter.

De har ca 40 hytter, mange av dem tilgjengelige hele året, som de ønsker at folk skal kunne bestille (booke) selv på nett.

 

Systemet må derfor holde oversikten over hvilke hytter som er tilgjengelig, hvor mange dager de er leid ut, og gi kunden riktig pris i forhold til lenge på opphold, sesong osv.

 

Finnes det ferdige systemer som man kan få tilpasset, uten den store jobben? Og hvis ja, hvilke og til hvilken pris?

 

Om det ikke finnes ferdige systemer, hvor stor jobb er det å lage ett slik system?

 

Ett annet delspørsmål er, hvor kraftig webhotell løsning snakker vi om for å drifte ett slik system?

Vil et delt webhotell hos f.eks ProISP eller lignende holde, eller bør man vurdere en VPS eller dedikert server? Noen med erfaringer rundt dette?

 

Er som sagt ikke mer enn ca 40 hytter som det skal holdes oversikt over. Man må selvsagt ha en del bilder osv av hyttene, men ellers ikke store saken. Regner med at et PHP, MySQL basert system blir det enkleste?

 

Ett mulig budsjett for utvikling eller innkjøp ligger på rundt 15.000, uten webhotell osv. Er dette nok?

 

Setter pris på erfaringer, tips om ferdige løsninger og ellers gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å kjøre hele siden i Joomla, med Jomres?

 

http://extensions.joomla.org/component/opt...,335/Itemid,35/

 

Enklere kan det nok ikke bli. :)

 

Hvilket webhotell dere må trenge kommer nok i veldig stor grad an på hvor mye aktivitet det kommer til å bli.

 

Men da må vi oversette hele delen, siden skal være på norsk, og etter å ha lest, skjønner jeg at Jomres kun er på Engelsk. Ellers vet jeg ikke helt om det er det vi er ute etter.

 

Var visst ikke mange som hadde erfaring på booking systemer her, siden jeg ikke har fått mange svarene....

 

Har funnet to leverandører, men den ene har nokså høy pris, ca det dobbelte av budsjett.

 

https://www.easynetbooking.com

http://www.visbook.no

 

Noen som har andre forslag, gjerne noen de selv har erfaring med?

Lenke til kommentar

Vel, da spørs det om du vil betale mer for å få det du vil ha, eller om du gidder og sette deg ned å ta jobben selv. Oversettingen er ikke noe stort problem.

 

Hva var det Jomres ellers ikke hadde som dere så etter?

 

Man får selvfølgelig det man betaler for, men når så mye så enkelt kan gjøres selv, mener jeg det er å kaste penger ut vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...