Gå til innhold

Trenger hjelp med et program, helt fersk:(

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det lar seg gjøre og eventuelt hvordan jeg går frem for å lage et program som legger seg oppå et annet og kjører en bestemt sekvens tastetrykk.

Jeg jobber med å registrere elektronikk kontrakter på pc, kjedelig og veldig veldig repetetivt arbeid. Programmet vi bruker er et gammelt opplegg med kun input fra tastaturet.

Jeg tenkte da at det må gå ann å få laget et program som kun kjører gjennom denne faste sekvensen med tastetrykk.

Jeg vet ikke helt hvordan det skulle fungert, men sånn somn det er nå finner jeg frem kunde nr til den det gjelder, copy/paster inn det og utfører da disse tastetrykkene.

Om noen kunne hjulpet meg med hvordan jeg skal gå frem for å få laget et slikt program og hvilke programerings språk jeg må lære meg hadde jeg blitt evig takknemmelig.

Jeg har aldri programert før, men jeg regner med at "where theres a will, theres a way" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du bruker windows med vinduer (ikke dos).

Det går helt fint å lage et slikt program, hvis du skal lage det selv så ville jeg valgt er RAD språk som f. eks. C#?

Jeg regner med du jobber for et firma som trenger programmet og da er det ikke sikkert det lønner seg å lage det selv, men nok om det.

Slik jeg ser for meg løsningen er at du bruker windows sitt message system. For hver ting du gjøre mm. så sendes en melding til programmet og iden er og "fake" tastetrykk.

Litt info om sending av messages.

Send Messages to a Window or Its Controls

PostNessage (MSDN)

SendMessage (MSDN)

Lenke til kommentar

Jepp, her går det i windows.

Er ikke ehlt sikker på hva RAD språk er, er dessverre helt grønn i dette, men c# har jeg funnet ut at skal være et "greit" programmerings språk.

Problemet er at firmaet aldri ville godt med på å betale noen for å lage dette, så jeg tenkte å slå to fluer i en smekk, lage det selv for å spare tid og samtidig kjøpe meg litt goodwill hos ledelsen:)

Det message systemet så ikke dumt ut. Må innrømme at jeg ikke helt skjønte så mye av det, men vet du noe om hvor jeg kan finne mer basic lærestoff rundt det?

Takk for feedback:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...