JiGGe Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei, jeg holder på å lage en film der det skal være en slags 3d kule som skal legges oppå filmklippet. 3d kulen og sånt er ferdig jeg trenger bare å få den over til filmklippet uten bakrunn. Dette er sikkert kjempe enkelt egentlig men har ikke funnet noe sted det står hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
Gompen14 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Måten jeg gjør det på er og lage en spygrønn bakrunn i 3ds max, og så drar jeg det inn i premiere, og bruker color mapping effekten der. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Aldri vore borti 3D Studio Max, men har du noko mogelegheit for å eksportere, anten ukomprimert AVI eller ein serie TGA-bilete, med alfakanal? Står kanskje RGB + Alpha, eller noko slikt. Alfakanalen er ein ekstra kanal som seier kva deler av videoen som skal vere synleg, og i kva grad den skal vere synleg. Du får då kula perfekt inn i videoen, og utan å måtte keye ut ein bakgrunnsfarge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå