Gå til innhold

[b]Ram spørsmål......[/b]

LOBOS

Anbefalte innlegg

Min fårløpige nye pc tror jeg vill bli:

HK: Gigabyte GA-8INXP 1979,-

CPU: Intel Pentium 4 2.53GHz 1725,-

Ram: TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3700 1084,-

Nytt Tower: ??? ( Hvis tips under 1000,- med strøm Min 350W. )

Mitt spørsmål er da om Rammen vill funke sammen med det hovedkortet "opptimalt" eller vill det ikke gå i PC3700 da hovedkortet ,tror jeg, er i:

Memory Support: (4) PC2100 DDR for up to 4GB RAM. :o

Og hvis det jeg sier stemmer hvilket HK bør jeg heller ta som har alt det Gigabyte GA-8INXP har pluss "opptimal" støtte for PC3700?

:woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:

( Ja og det blir P4 så ikke noen Amd tips ellers takk :wink: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange HK produsenter legger lista litt lavt,feks.p4 hk fra aopen,pga de vil sikre 100% kompatibelt med rammen.Ett hk. kan støtte pc2100 offisielt,men kan fint kjøre på pc3200/3700 Uoffisielt.

Jeg vet ikke i ditt tilfelle,men at Gigabyte skriver maks ram:pc2100,maks 3gb,trenger ikke bety at det ikke støtter pc 3700 ram.Men jeg vet gigabyte ikke har veldig mye å gå på når d gjelder max fsb.

2 cent :)

Lenke til kommentar

Har sendt en mail til kundeservice for Gigabyte i England så vi får vell se hva de sier om høyere enn PC2100 ram hastigehet på det HKet.

Men personlig så synes jeg den bør klare PC2700 da PC2100 :grumpy: begyner å falle litt i bak leksa i forhold til hva som er nytt.... :lol:

Jeg kunne forsåvit ventet til et EI7205 chipsett HK med PC3700 støtte men hvet ikke om jeg gidder :) da jeg egentlig tror et feks PC2700 vill holde til neste oppgradering igjen ( for meg ca 2-3 år ) og da kan det hende at selv PC3700 er crap. Så da er det jo liten vits i å legge ut mer for ram selv om typen er bedre hvis man ikke får brukt den "fult" ut.

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...