cabuta Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hei! Har tenkt å lage av/på brytere til noen vifter i pcen da jeg ikke alltid har bruk for de. Har tenkt å kjøpe disse bryterene og lodde de til denne kabelen og lurer på om dette vil fungere. Se den fine tegningen min for å se hvordan det vil være Vet den er litt rotete, men bare følge kablene fra psu til vifte så ser du det. Tegning Endret 19. mai 2008 av cabuta Lenke til kommentar
runela Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Altså, og sette av og på bryter på noe med en vanlig normal open/ normalt lukket bryter vil altids fungere så lenge du bryter de rette ledningene. Du må enten bryte begge sort eller gul og rød. Eller finne ut om det er 5v eller 12V viften bruker. Er det bare for eks. 12V kan du bryte bare gul og hvis den bruker bare 5V kan du bryte rød. Endret 19. mai 2008 av Zx45 Lenke til kommentar
cabuta Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Alle er 12v. Etter hva jeg forstår vil altså tegningen min fungere? Lenke til kommentar
adyton Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Vil fungere, men lurere å bryte den gule kabelen og ikke jordingskablene, slik at det ikke blir stående spenning i vifta og strøm "lekker ut" via en annen jording eller chassis. Edit: feil farge :S Endret 19. mai 2008 av adyton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå