Gregor Martin Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei. Sitter på et nettverk, med 3 PC-er bak en Linksys WRT54G Router. En pc er koblet via kabel til router, de andre er koblet trådløst. Alle kjører winxp. Problemet med routeren, er at med gjevne mellomrom, ca en gang i måneden, får jeg ikke logget inn på routeren(jeg sitter på den kabelkoblede PC-en). Det er internett tilgang, men den er ujevn. dette gjelder alle pc'ene. Min løsning hittil har vært å resette Routeren, da får jeg logget inn igjen, for da å sette sikring osv. Men, (selv om jeg har config-backup av router), er det en måte å slippe dette på? Med andre ord, hvorfor skjer dette med routeren? Hva kan jeg gjøre for å hindre at dette skjer? Selv om det er lett for meg å resette router og laste opp config osv, vil denne løsningen IKKE funke for de andre her. Beklager om det ble mange ord for å forklare lite problem MVH GM Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei. Sitter på et nettverk, med 3 PC-er bak en Linksys WRT54G Router. En pc er koblet via kabel til router, de andre er koblet trådløst. Alle kjører winxp. Problemet med routeren, er at med gjevne mellomrom, ca en gang i måneden, får jeg ikke logget inn på routeren(jeg sitter på den kabelkoblede PC-en). Det er internett tilgang, men den er ujevn. dette gjelder alle pc'ene. Min løsning hittil har vært å resette Routeren, da får jeg logget inn igjen, for da å sette sikring osv. Men, (selv om jeg har config-backup av router), er det en måte å slippe dette på? Med andre ord, hvorfor skjer dette med routeren? Hva kan jeg gjøre for å hindre at dette skjer? Selv om det er lett for meg å resette router og laste opp config osv, vil denne løsningen IKKE funke for de andre her. Beklager om det ble mange ord for å forklare lite problem MVH GM Regner med at du har Linksys WRT54G v7? Har nevnte versjon på en ruter hjemme og tror det kun er minnet som blir fullt?! For trenger kun å restarte, ikke resette, for å komme inn på webgrensesnittet igjen. Uansett er det ikke er problem for min del da ruteren heldigvis er stabil. Dersom du har du en annen versjon av ruteren (med Linux) kan du legge inn bedre firmware. F.eks: http://www.dd-wrt.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå