ZealD Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Skjermen min har begynt å flimre, aner ikke hvorfor. Det er så vidt man ser det på skrivebordet, men dersom jeg f.eks. spiller et spill der det er mørkt er det lett å se. Det er veldig irriterende. Lurer på om det kanskje kan ha noe med skjermkortet å gjøre, men har ikke så veldig peilig. Dersom det finnes måter å løse dette på så hadde eg satt pris på hjelp Lenke til kommentar
Entim Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Uten å vite hva slags skjerm og flimmer, tar jeg sjansen på at det er forstyrllelser fra nettledning eller en trådløs router som står for nært. Skill nett og signal ledning til skjermen og/eller flytt din trådløse router lengre unna skjermen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Trådstarter bør oppgi om det er en CRT eller LCD-skjerm. Hvis CRT. Sjekk for elektiske elelr magnetiske forstyrrelser. Sjekk oppløsning og frekvens. Hvis LCD Sjekk oppløsning (bør stemme overens med det skjermen er konstruert for). Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Har LCD skjerm: Samsung SyncMaster 206BW GPU: 2x Radeon 3870 (crossfire) jeg prøvde som dere sa, men ble ikke bedre.. Flimmeret er sånn at skjermen blir lysere og mørkere hele tiden, loddrett over skjermen, på forskjellige steder. Ikkje mye, men litt. Svært dårlig til å forklare, men det var iallefall det beste jeg klarte. EDIT: Kjører begge spill (AoC) og skjerm på 1680x1050 Endret 19. mai 2008 av Phannyboy Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Da har du riktig oppløsning (1680 x 1050). Hvilken frekvens bruker du? Og har du koblet til med DVI eller VGA kabel? Drivere? Endret 19. mai 2008 av PerB Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Da har du riktig oppløsning (1680 x 1050). Hvilken frekvens bruker du? Og har du koblet til med DVI eller VGA kabel? Drivere? Frekvens? Er det Hz? Der kjører jeg iallefall på 60 på skjermen. Den støtter opp til 75, men da må jeg minste oppløsning. DVI eller VGA kabel vet eg ikkje, hvordan ser de ut hver av de? Vipper mest mot VGA. Driveren til skjermen er fra 2006, den siste jeg fant når jeg installerte skjermen i Jul. TIl skjermkortet har jeg den nyeste Catalyst CC. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå