Bruker-161582 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei, jeg er nå satt opp som frispark skyter på laget og lurer veldig på hvordan jeg skal få ballen til og duppe? Har søkt litt men fant ingen ting. Håper noen har noen erfaringer om dette som vil dele det! Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei, jeg er nå satt opp som frispark skyter på laget og lurer veldig på hvordan jeg skal få ballen til og duppe? Har søkt litt men fant ingen ting. Håper noen har noen erfaringer om dette som vil dele det! treffe høyt på ballen, se om du finner noen filmer fra Juninho. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Og Ronaldo ja, helt klart. Men det er kanskje litt lettere å lære av Juninho? Ronaldo er det omtrent umulig å etterligne han har helt syke frispark Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Tror du må prøve å få så rent treff på ballen som mulig. Da VG analyserte hvordan Ronaldo traff ballen skrev de at han traff ballen med yttersiden av foten, eller de tre ytterste tærn. Ikke stortåa og den atme. Og hvis du i tillegg hopper litt når du treffer ballen, så tror jeg du skal få en liten dupp. Hehe Youtube <-- Bare søk etter Juninho, Pirlo eller Ronaldo og freekick bak. Så må du bare studere teknikken deres. Lenke til kommentar
DMATHISEN Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Tror du må prøve å få så rent treff på ballen som mulig. Da VG analyserte hvordan Ronaldo traff ballen skrev de at han traff ballen med yttersiden av foten, eller de tre ytterste tærn. Ikke stortåa og den atme. Og hvis du i tillegg hopper litt når du treffer ballen, så tror jeg du skal få en liten dupp. Hehe Youtube <-- Bare søk etter Juninho, Pirlo eller Ronaldo og freekick bak. Så må du bare studere teknikken deres. Ronaldo bruker sikkert yttersiden noen ganger når han skyter/slår pasninger, men han bruker ikke yttersiden på frispark. Etter ca 40sek på den filmen her så ser du hvordan han skyter. Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Tror du må prøve å få så rent treff på ballen som mulig. Da VG analyserte hvordan Ronaldo traff ballen skrev de at han traff ballen med yttersiden av foten, eller de tre ytterste tærn. Ikke stortåa og den atme. Og hvis du i tillegg hopper litt når du treffer ballen, så tror jeg du skal få en liten dupp. Hehe Youtube <-- Bare søk etter Juninho, Pirlo eller Ronaldo og freekick bak. Så må du bare studere teknikken deres. Ronaldo bruker sikkert yttersiden noen ganger når han skyter/slår pasninger, men han bruker ikke yttersiden på frispark. Etter ca 40sek på den filmen her så ser du hvordan han skyter. Du har sikkert rett, men som du sier, Ronaldo har nok flere måter å skyte på. Lenke til kommentar
Sorbon Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Som sagt tidligere så må du treffe sånn ca. midt på ballen, og ikke under den. Du må også prøve å legge inn skru. Viktig å ha ganske mye kraft etterhvert, men begynn med å få inn teknikken. Så er det bare ut å øve! Jo mer du skyter, desto flinkere blir du Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Tror noen fant ut at Ronaldo måtte treffe akkurat på ventilen på ballen. Lenke til kommentar
dronaldinho Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tror noen fant ut at Ronaldo måtte treffe akkurat på ventilen på ballen. Treff høyt, hardt og godt = dupp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå