Andrull Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hei, Har noen problemer med at prosessorfrekvensen (eller rettere sagt Multiplieren) setter seg ned til 6x ved IDLE. Og uansett hva jeg setter multiplieren til i BIOS så vil den alltid hoppe mellom 6x og 9x i windows. Med andre ord trenger jeg å deaktivere den funksjonen som stiller ned multiplieren automatisk (akkurat som Intel speedstep / C1E, bare at dette da er på nForce 790i HK) Noen som vet hva den funksjonen heter? (og gjerne hvor jeg finner den i BIOS) Takk på forhånd. Endret 19. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 I BIOS "Cell Menu" kan du se D.O.T Control. Den må vel disables hvis det skal overklokkes manuelt. Intel EIST er speedstep-valget. Det kommer til syne hvis man har en cpu som støtter speedstep. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jupp. Det virker som det er en bug av noe salg som oppstår. Intel EIST og D.O.T Control er begge deaktiver, og ta får man opp valget om å velge multiplier manuelt. Problemet er, Uansett hva jeg setter multiplieren til, så ender den opp som 9x. (samtidig som at "Speedstep"/EIST fortsatt er aktivert) Ser ikke ut som det er noen flere BIOS-versjoner på nettet heller. (kun V 1.0) Ellers takk. Endret 21. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Beta Bios P0.2 ser jeg en på xtremesystems bruker. Kan den være noe tro? Har ikkje link til biosen, men Google er din slave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå