Gå til innhold

AoC: Tråden for oss som har bestillt fra Elkjøp og ikke har mottat pakken!


Anbefalte innlegg

venter fortsatt på postbilen!

utrolig skuffet over elkjøp. hadde gledet meg til å spille sammen med vennene mine i hele helga. og jeg har fulgt med på spillets utvikling i 4 år og er stor fan! så ender det hele med at vennene mine får det før meg! bare fordi jeg er stor fan og ville ha Colectors edition!

Endret av RooNoG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det har skjedd noe krøll for Elkjøp denne gangen, siden de bruker å være veldig pålitelig ellers. Jeg bestilte CE fra Platekompaniet for en stund tilbake å de var tidlig ute med både EA koden samt det å sende ut spillet (hentet det på Torsdag)

 

Er vel litt i overkant å melde inn Elkjøp til forbrukerombudet pga dette? Hadde heller gjort som Zoby å dratt innom en lokal Elkjøp sjappe for å høre om de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

YESS, FOR EN GANGS SKYLD ER JEG GLAD FOR AT POSTEN KOM SENT PÅ EN LØRDAG ^^ Jeg pleier alltid å få posten rundt 11 tia på lørdager, og i dag når jeg sjekka så hadde det ikke komemt noe hentelapp. Jeg dro selvsagt, som jeg hadde lovet meg selv, å kjøpte standar version for helgen, som jeg ville selge etter helgen. Men når jeg kommer hjem nå i 2 tiden, og bare sjekker postkassen for sikkerhets skyld før jeg åpner spillet, så finner jeg en liten hyggelig hentelapp ^^ Så standar versionen av spillet blir nok levert tilbake til butikken på mandag ;9 Og jeg skal kose meg med CE AoC fra nå til mandag kveld =D

Lenke til kommentar
Tipper det har skjedd noe krøll for Elkjøp denne gangen, siden de bruker å være veldig pålitelig ellers. Jeg bestilte CE fra Platekompaniet for en stund tilbake å de var tidlig ute med både EA koden samt det å sende ut spillet (hentet det på Torsdag)

 

Er vel litt i overkant å melde inn Elkjøp til forbrukerombudet pga dette? Hadde heller gjort som Zoby å dratt innom en lokal Elkjøp sjappe for å høre om de kan hjelpe deg.

 

Jeg personlig synes det er helt ok om melde dette inn for forbrukerombudet. Flere årsaker til dette.

 

Elkjøp kommer med difuse svar ihht til hvorfor pakken ikke er kommet frem, noen skylder på posten at de er litt trege. Andre skylder på flystreik. Men når noen har forklart dem at dette ikke har vært problemet hos andre aktører blir det stille i andre enden. Også blir man forklart at jo det kommer i morgen (altså i da lørdag 24.05.08) i neste svar så kommer det på mandag. Dersom det er noen som har fått spillet fra Elkjøp i dag tyder det ihvertfall på feil i logistikk avdelingen deres. Da virker det nesten som om det har "glemt" å sende ut flesteparten av ordrene.

 

For det andre virker det på meg som om Elkjøp ikke har vært noe særlig behjelpelig med å finne en løsningen eller finne den reele årsaken til hvorfor dette har skjedd. Jeg ser i tidligere poster at det er en som var hos Elkjøp lokalt og de ordnet opp. Det er både fint og bra det, men han/hun ble ikke anbefalt av Elkjøp sin kundesenter om å gjøre dette regner jeg med.

 

Jeg fikk bestilt min kopi av CE 02.05.08, de ble iflg Elkjøp sendt ut tirsdag/onsdag(de hadde selvfølgelig ikke ett konkret svar på det heller) hvordan klarer de ikke å koordinere en slik utsendelse? Merkelig.

 

Jeg mener at ovennevte punkter gjør at Elkjøp fortjener å få litt pes for dette. Og hvis nok folk sender inn klage til forbrukermyndighetene så vil de det.

Lenke til kommentar
YESS, FOR EN GANGS SKYLD ER JEG GLAD FOR AT POSTEN KOM SENT PÅ EN LØRDAG ^^ Jeg pleier alltid å få posten rundt 11 tia på lørdager, og i dag når jeg sjekka så hadde det ikke komemt noe hentelapp. Jeg dro selvsagt, som jeg hadde lovet meg selv, å kjøpte standar version for helgen, som jeg ville selge etter helgen. Men når jeg kommer hjem nå i 2 tiden, og bare sjekker postkassen for sikkerhets skyld før jeg åpner spillet, så finner jeg en liten hyggelig hentelapp ^^ Så standar versionen av spillet blir nok levert tilbake til butikken på mandag ;9 Og jeg skal kose meg med CE AoC fra nå til mandag kveld =D

Det var da enda godt.. Håper så mange som mulig av folk her inne får spillet sitt i dag.

Lenke til kommentar
YESS, FOR EN GANGS SKYLD ER JEG GLAD FOR AT POSTEN KOM SENT PÅ EN LØRDAG ^^ Jeg pleier alltid å få posten rundt 11 tia på lørdager, og i dag når jeg sjekka så hadde det ikke komemt noe hentelapp. Jeg dro selvsagt, som jeg hadde lovet meg selv, å kjøpte standar version for helgen, som jeg ville selge etter helgen. Men når jeg kommer hjem nå i 2 tiden, og bare sjekker postkassen for sikkerhets skyld før jeg åpner spillet, så finner jeg en liten hyggelig hentelapp ^^ Så standar versionen av spillet blir nok levert tilbake til butikken på mandag ;9 Og jeg skal kose meg med CE AoC fra nå til mandag kveld =D

Jævla svin! :p:)

Gratulerer så mye...

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Hvem har lovet hva hvor?

 

Og det er lov å være sur, men du trenger ikke slenge uante mengder dritt, det er nå min mening :).

Elkjøp har strengt tatt lovet kjøperene at spillet "vil bli sendt ut slik at det skal være på ditt lokale postkontor lanseringsdagen. Forutsett at posten går sin gang og det ikke er forsinkelser fra importøren." Dette er "standard"-svaret fra kundebehandlerene. Og om du tolker det som står på produktsidene så lover faktisk elkjøp å levere produktene 3-7 dager etter bestillingsdato, med unntak av hvis det er forsinkelser hos leverandøren. Hvis elkjøp vil vri på det og si at når leverandøren ikke ønsker at spillet skal sendes ut slik at det skal nås kjøper før lanseringsdato som en forsinkelse fra leverandøren så er jo det i utgangspunktet greit, selv om det fra et idiotsynspunkt burde stå bedre spesifisert.

 

Men det er ikke Elkjøp som er promblemet her, det er underleverandøren deres; Bonver. Men siden spillet er bestilt via Elkjøp, så er det de som må ta skylden fra et forbrukersynspunkt. Det jeg personlig håpet (og håper) å oppnå med mine innlegg her er å skape press på Bonver via. Elkjøp. Selv om jeg burde gå direkte via Elkjøp, istedenfor et diskusjonsforum. Uansett hva som skjer så er spillprisene til Elkjøp er helt upåklagelige, og jeg tviler på at jeg vil slutte å handle der, selv om jeg etter lanseringsdagen sitter og er usikker på når (og for å være ekstra grinete: om) jeg får spillet.

 

Men altså. Hvis Elkjøp ikke kan overholde lovnadene om å levere spillet i tide, så syntes jeg Elkjøp burde opplyse om dette på produktsiden, evt i ordren. Evt slutte å love spillet levert på datoen, og bare si når det blir sendt ut. Noe som forøvrig også er et problem her. Det er egentlig ingen som vet når Elkjøp/Bonver har sendt spillet til dem.

 

Btw. Etter å ha sett litt nøyere på CE pakken (til en kompis) så syns jeg det er litt drøy av Elkjøp å tilby "brevpost" som fraktalternativ på en pakke som er 30x30x10cm; hvor mange har så store postkasser?

 

EDIT: Jeg blingsa, det står "leverandøren" ikke "importøren" i forbeholdingen. Elkjøp skylder altså på Bonver. Enkelt og greit. Bytt leverandør Elkjøp, Bonver er ikke de enste.

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...